Barcelona obre places de pàrquing de moto de pagament al centre

  • Són una trentena, però arribaran a 500 abans de final d'any.
  • Estàn situades a Ciutat Vella i l'Eixample.
  • Els motoristes paguen 80 cèntims l'hora.

A Barcelona hi ha 38.040 places exclusives per a motocicletes en calçada, una xifra que no cobreix ni de lluny les necessitats d'estacionament de les motos i ciclomotors, unes 280.000. Amb la trentena de places inaugurades ahir al subterrani de la plaça Francesc Cambó, sota el Mercat de Santa Caterina, la ciutat suma 269 places de rotació de pagament. Les d'ahir són les primeres al centre de la ciutat, on no es vol agafar més espai als vianants.

Han hagut d'adaptar tota la maquinària per a les motos
El regidor de Mobilitat, Frances Narvàez, va presentar el nou sistema e rotació als pàquings, que «han hagut d'adaptar tota la maquinària per a les motos», incloent-hi el sistema de pagament, ja que abonen només 0,80 euros l'hora. Seguiran altres punts on l'Ajuntamenti impulsarà més aparcaments rotatoris de motos
fins arribar a 500 places abans d'acabar l'any al centre de Ciutat Vella i Eixample.

L'impuls d'aquesta mena d'aparcaments no significa «una major pressió policial que la que ja existeix» per multar i retirar motos, va assegurar Narvàez. Especialment al centre, la demanda d'estacionament de motos és molt elevada, pel que s'ha impulsat la nova oferta fora de la calçada amb aparcaments de rotació, pagant segons el temps d'estada.

Entre el pàrquing de BS:M a la plaça Francesc Cambó i al pàrquing SABA de l'avinguda Catedral hi haurà 64 places per a motos. El nou servei ha modificat el sistema de detecció de vehicles, permetent ara diferenciar entre motos i cotxes, tant a l'hora d'accedir com en el moment del pagament. La senyalització lluminosa dels estacionaments, ubicada a l'exterior, també informarà que es tracta de garatges amb estacionaments per a motos, a banda de si hi ha disponibilitat de places.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento