Comunitat Valenciana

Valenbisi estudia introduir la bicicleta elèctrica en el seu sistema de lloguer

  • L'empresa adjudicatària JCDecaux traslladarà a Mobilitat Sostenible "nous plantejaments molt potents".
  • El servei, que compleix 10 anys a València, treballa a millorar el vehicle i les seues plataformes de comunicació.
La calle Xàtiva, entre Colón y San Agustín, es el punto más transitado del carril bici de la ronda interior.
La calle Xàtiva, entre Colón y San Agustín, es el punto más transitado del carril bici de la ronda interior.
20MINUTOS.ES
La calle Xàtiva, entre Colón y San Agustín, es el punto más transitado del carril bici de la ronda interior.

El sistema públic de lloguer de bicicletes de València estudia donar un canvi radical en el servei amb la possible implantació de la bicicleta elèctrica. El principal escull és la inversió que requereix aquesta iniciativa, que l'empresa JCDecaux, impulsora de la marca Valenbisi, traslladarà "en breu" a la Regidoria de Mobilitat Sostenible.

Així ho ha afirmat aquest dimarts el director adjunt de Desenvolupament de la companyia francesa, Alberto Carrillo, durant una roda de premsa convocada a l'Ajuntament de València amb motiu de la presentació dels primers premis Falles, Mobilitat Sostenible i Bicicleta.

Segons ha explicat, Valenbisi compleix enguany una dècada des de la signatura del contracte amb l'Ajuntament que va permetre la seua expansió per València, un temps durant el qual ha buscat una "constant evolució", dirigida sobretot al pes de la bicicleta i a la usabilitat de la mateixa quant a disponibilitat al carrer i correcte funcionament.

En l'actualitat, la xarxa compta amb 2.750 bicicletes distribuïdes per tota la ciutat amb 275 estacions i que es poden usar 24 hores al dia els 365 dies de l'any. Les principals modalitats d'abonament són l'anual (29,21 euros) i el setmanal (13,30 euros), encara que també hi ha descomptes per a aturats i majors de 55 anys, així com un bo combinat amb el servei metropolità Mibisi.

Ara, no obstant això, l'empresa vol fer "nous plantejaments molt potents" que traslladarà a la Regidoria que dirigeix Giuseppe Grezzi "en breu", encara que ha admés que tindran un elevat cost. "La bicicleta elèctrica és un dels factors, el que més inversió requereix, però està damunt de la taula", ha afirmat Carrillo. L'altre "canvi revolucionari" que barallen té a veure amb la millora de les seues plataformes de comunicació: web i aplicació mòbil, principalment.

"Si ells estan disposats a electrificar les bases, nosaltres encantats"

El responsable de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, ha afirmat que aquesta iniciativa encara no ha sigut valorada i que, en qualsevol cas "té una complexitat molt important, perquè suposa electrificar totes les bases" per a poder recarregar les bicis elèctriques, "i ara no ho estan", ha explicat. "Si ells estan disposats a fer-ho, nosaltres encantats, però és una decisió de JCDecaux", ha dit davant el responsable de l'adjudicatària.

En aquesta línia, ha dit que JCDecaux ha assajat aquesta iniciativa a París, però "en uns llocs funciona i en uns altres no", per la qual cosa aquestes experiències no són extrapolables sense una anàlisi de cada cas concret.

Grezzi ha recordat que el contracte ha complit 10 anys i ha valorat la voluntat que la signatura vulga esgotar els 10 que li resten de "gestió integral" del servei de lloguer de bicicletes. A més, ha enumerat les millores introduïdes pel Govern municipal dins del contracte, com la gratuïtat del número de telèfon d'atenció al client (que abans era un 902) o la millora d'instal·lacions.

"Hem estat rebent propostes i analitzant-les", ha afegit, però ha mostrat cautela quant a la seua concreció: "Tots els detalls i la seua possible aprovació encara s'estan treballant i s'anunciaran quan corresponga", ha afirmat Grezzi.

Premis fallers a la mobilitat sostenible

Les Falles de 2020 tindran per primera vegada una categoria de premis per als monuments fallers que aborden la temàtica de la mobilitat sostenible en general, i de la bicicleta en particular, convocats per JCDecaux amb el suport de l'Ajuntament de València.

En la seua primera edició, comptaran amb 2.000 euros per al primer premi, 1.000 euros per al segon i 500 euros per al tercer, i amb un premi específic per a la categoria de la bici dotat amb 1.500 euros.

Les comissions interessades podran enviar els seus esbossos fins al 22 de febrer de 2020. El 16 de març, un jurat compost per experts en mobilitat i en Falles revisarà els monuments plantats per a dirimir la fallada. Les bases es publicaran pròximament.

Grezzi ha afirmat que la iniciativa serveix per a celebrar els 10 anys de l'arribada de Valenbisi a la ciutat i constaten la influència del tema de la mobilitat "en l'imaginari dels artistes fallers.

Per part seua, l'edil de Cultura Festiva, Pere Fuset, ha agraït "l'aliança de la mobilitat sostenible amb el major moviment associatiu de la ciutat" i ha valorat que les Falles "són el millor dia sense cotxe, per l'augment de desplaçaments a peu, amb bicicleta i en transport públic" que es produeix durant les festes. Així mateix, ha advocat per utilitzar la sàtira fallera "per a fer-nos reflexionar sobre una mobilitat més sostenible i per a enviar a la foguera els mals hàbits".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento