Comunitat Valenciana

Aules dignes el primer dia de col·le a la Comunitat Valenciana

  • Les autoritats inauguren el curs en el nou Col·legi 103 i els pares en el Sant Ángel, traslladat a barracons.
Alumnes de primària del centre d'Educació Infantil i Primària en el CEIP, en classe de música, col·loquen les notes en el pentagrama amb una pissarra digital, durant la vista de membres del Govern de la Generalitat Valenciana i l'ajuntament de Valenci
Alumnes de primària del centre d'Educació Infantil i Primària en el CEIP, en classe de música, col·loquen les notes en el pentagrama amb una pissarra digital, durant la vista de membres del Govern de la Generalitat Valenciana i l'ajuntament de Valenci
Jorge Gil - Europa Press
Alumnes de primària del centre d'Educació Infantil i Primària en el CEIP, en classe de música, col·loquen les notes en el pentagrama amb una pissarra digital, durant la vista de membres del Govern de la Generalitat Valenciana i l'ajuntament de Valenci

Dues realitats contraposades. Dos llocs que marquen l'inici del curs escolar 2019/2020 a València. D'una banda, el renovat Col·legi Públic 103, que estrena noves instal·lacions després d'una dècada de classes en barracons. Per un altre, el CEIP Sant Ángel de la Guarda, un centre encara situat en barracons.

El primer dels col·legis esmentats va ser l'escenari triat per a l'arrencada oficial del nou curs escolar com a símbol del «reinici global» que la Generalitat preveu completar aquesta legislatura, amb obres de renovació o construcció en el 50% dels centres.

Amb confeti, una batukada i un photocall amb el lema ‘Una escola de cinema’, la comunitat educativa del CEIP 103 va estrenar el nou col·legi després de deu anys de reivindicació. A més de les aules de 2 anys, Infantil i Primària, el centre compta amb un hort escolar, menjador i gimnàs.

Al temps, el president de la Federació d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes de la província (Fampa-València), Màrius Fullana, va reclamar des del CEIP Sant Ángel de la Guarda que el Pla Edificant dedique “més recursos” a les infraestructures dels col·legis per a acabar amb els barracons com en els quals està situat aquest centre, els alumnes del qual van ser traslladats fa dos cursos des del col·legi original, al carrer Sant Vicent, fins al barri de Patraix perquè començara la construcció del nou.

Fullana va demanar més participació per a la comunitat educativa en l'elaboració de la normativa, encara que va admetre que amb el Botànic hi ha hagut una “tendència a millorar la situació”, encara que va puntualitzar que “queda moltíssim per fer”. “Estem en barracons i volem acabar amb ells. Sabem que ho arrosseguem de la situació anterior, però s'ha d'acabar i va molt lent. El programa Edificant està avançant, però fa falta que es dediquen més recursos”, va exigir.

“Els barracons existeixen”, va reconéixer el conseller d'Educació, Vicent Marzà, durant la visita a les instal·lacions del CEIP 103. I és que encara queden 12.000 xiquets –2.000 menys que l'any passat– que estudien en barracons, enfront dels 19.000 que hi havia en 2015. Per això va dir que s'ha produït un canvi en el model, perquè s'utilitzen de manera “utilitària” quan començarà una obra: “El que no és normal és que foren estructurals, que els xiquets estigueren 10 anys”. En aquest acte, el president de la Generalitat, Ximo Puig, va manifestar la seua emoció en arrancar el curs en un centre que mostra que “amb optimisme i voluntat és possible avançar”.

Nous centres per a 9 col·legis

El CEIP Carraixet d'Almàssera; l'Aulari del Centre Rural Agrupat (CRA) Flor del taronger de la Callosilla i els CEIP Cervantes de Gandia; Emilio Lluch de Nàquera; Número 2 de Rafelbunyol i l'Encarnació de Torrent, a més del 103 de València, van estrenar aquest dilluns el curs en noves instal·lacions.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento