Comunitat Valenciana

L'APV demana que el debat sobre ampliació nord "passe a nivell tècnic"

  • El seu president afirma que no té "cap interés en confrontacions, no cal entrar en polèmica".
  • Un estudi de l'Ajuntament assegura que és "imprescindible" realitzar una "declaració d'impacte ambiental nova".
Consell d'administració de l'Autoritat Portuària de València
Consell d'administració de l'Autoritat Portuària de València
AUTORIDAD PORTUARIA DE VALENCIA
Consell d'administració de l'Autoritat Portuària de València

El president de l'Autoritat Portuària de València (APV), Aurelio Martínez, ha demanat que el debat sobre l'ampliació nord del port de València passe "a nivell tècnic", per la qual cosa ha demanat que els tècnics "estudien el que s'haja de fer". Així, ha assenyalat que l'APV farà "allò que Ports de l'Estat diga".

Així s'ha pronunciat Martínez en la roda de premsa posterior al consell d'administració de l'entitat sobre la possibilitat que siga necessari obtindre una nova Declaració d'Impacte Ambiental per a acabar d'executar la terminal nord, de la qual ja estan realitzades les obres d'abric. Martínez ha manifestat: "no tinc cap interés en confrontacions, no cal entrar en polèmica".

Sobre aquest tema, l'alcalde de València, Joan Ribó, va anunciar el dimecres que el consistori ha fet un "xicotet estudi jurídic" que apunta que és "imprescindible", abans de realitzar eixa obra d'ampliació, "plantejar una Declaració d'Impacte Ambiental (DIA) nova". Així mateix, aquest divendres el Consell ha indicat que ha sol·licitat una reunió amb el Ministeri de Transició Ecològica per a "aclarir possibles dubtes" en l'ampliació nord del port de València i l'informe d'impacte mediambiental de 2007 en el qual es recolza.

En aquest sentit, el director de l'Autoritat Portuària, Francesc Sánchez, ha indicat que ells "no tenen cap dubte" que no és necessària una nova DIA perquè "l'ampliació nord ja està feta" i el que falta és "el farciment" -en referència als dics d'abric, que ja estan construïts, però que encara no alberguen la futura terminal-.

Per açò, ha manifestat que "si algú té algun dubte, que ho plantege". "Entenem que n'hi ha, però s'han de traslladar a nivell tècnic. Escolte, si vostés no es fien de les nostres respostes, doncs vagen a Ports de l'Estat i que els lleven els dubtes. Nosaltres eixe procés ja l'hem fet", ha asseverat.

Sota aquest prisma, Martínez ha insistit que "l'actual declaració no ha caducat", però ha dit: "si fa falta, doncs la farem". Preguntat sobre si la necessitat que es faça una nova DIA pot afectar la construcció de l'entitat, el president ha reiterat que "si ho decideixen els tècnics, ho farem", i s'ha arrunsat de muscles mentre ha comentat: "si perdem la inversió...".

Respecte de la reunió que ha sol·licitat la consellera de Transició Ecològica, Mireia Mollà, amb la ministra Teresa Ribera, Martínez ha assenyalat que espera "que vaja bé". "Nosaltres eixa visita ja l'hem feta abans", ha apuntat.

Pla d'Inversions: 800 milions fins al 2028-2029

Durant el consell d'administració, el president de l'APV també ha presentat un pla d'inversions de l'autoritat, que tindrà un pressupost de més de 800 milions amb el qual s'escometran actuacions fins al 2028 o 2029.

Així, ha valorat el "treball realment exhaustiu" per a realitzar aquesta planificació, que, entre altres qüestions, manté que en el "pitjor escenari possible", l'endeutament del port no superarà els 600 milions. Actualment, el port té un deute de 399,4 milions d'euros, i espera tancar l'any en 360.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento