Comunitat Valenciana

L'APV espera tindre principis de 2020 l'estudi sobre l'accés nord que Foment ha encarregat ja a Ineco

  • VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)
Port de València
Port de València
APV - Archivo
Port de València

L'Autoritat Portuària de València (APV) espera que poder tindre en 2020 l'estudi informatiu sobre els possibles traçats de l'accés nord al Port de València, i que el Ministeri de Foment ha encarregat ja a la consultora Ineco per 700.000 euros.

Ja siga amb un túnel sota el nucli urbà de la ciutat de València o sota el mar, la solució que es contemple no serà "en cap cas per superfície", ha assegurat el president de l'Autoritat Portuària de València (APV), Aurelio Martínez, en un esmorzar informatiu juntament amb el director general de l'APV, Francesc Sánchez.

Martínez ha defès la necessitat tindre previst l'accés nord davant les estimacions de creixement del port valencià, que es veurà impulsat amb la nova terminal de contenidors -en la qual Terminal Investment Ltd. (TIL), del grup MSC, invertirà més de 1.000 milions- i amb la qual s'estima un "augment dels tràfics del 5%", amb el desenvolupament de la Zona d'Activitats Logístiques (ZAL) o amb la nova terminal de creuers, entre altres projectes.

Tenint en compte que primer caldrà traure el projecte a informació pública, obtindre la declaració d'impacte ambiental (DIA) i desenvolupar el projecte constructiu, l'accés nord arriba ja "dos o tres anys tard" respecte la conclusió de la primera fase de la terminal nord del port, en 2025, un "retard que no és tan greu", ha matisat.

En l'actualitat, l'accés sud del port és ja el de "major densitat de tràfic de tota Espanya", ha advertit, per la qual cosa ha advocat per trobar la "solució menys nociva" per a horta i la ciutat. A més, "el Port de Sagunt serà el futur, sense cap dubte, i necessita una connexió amb el port valencià", més enllà de la ferroviària que, quan estiga el túnel passant, serà "llançadora permanent entre Sagunt i València".

Fins a hui, l'APV compta amb estudis previs, que estimen que l'accés nord requerirà una inversió ajuste als 400 milions d'euros -cofinançats a mig fer entre l'APV i Ports de l'Estat-, però serà l'estudi que s'està fent ara el que precise l'import exacte i els avantatges i inconvenients dels possibles traçats.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento