MSC proposa invertir 1.011 milions per a construir i explotar la nova terminal del Port de València

  • L'oferta presentada pel gegant navilier MSC, a través de la seua filial Terminal Investment Limited (TIL), per a la construcció i explotació de la nova terminal de l'ampliació nord del Port de València contempla una inversió privada de 1.011 milions d'euros.
L'EMPRESA TIL PROPOSA INVERTIR 1.011 MILIONS D'EUROS PER A CONSTRUIR I EXPLOTAR LA TOTALITAT DE LA NOVA TERMINAL DE C
L'EMPRESA TIL PROPOSA INVERTIR 1.011 MILIONS D'EUROS PER A CONSTRUIR I EXPLOTAR LA TOTALITAT DE LA NOVA TERMINAL DE C
AUTORITAT PORTUÀRIA DE VALÈNCIA

Així consta en la documentació tècnica i econòmica oberta aquest dijous en públic en seu de l'Autoritat Portuària de València (APV), per a la concessió administrativa de la que serà la quarta terminal de contenidors del port valencià.

La proposta de TIL -l'única que s'ha presentat- preveu la realització i gestió de la totalitat de la terminal de l'ampliació nord del Port de València amb les següents inversions: 221,77 milions d'euros per a l'exercici de 2022; 183,11 per a 2023; 390,53 per a 2024; 124,40 per a 2025 i 91,60 milions per a l'any 2026.

Per a l'execució i entrada en explotació de la superfície de concessió, TIL ha programat els seus treballs en tres fases. La primera d'elles es desenvoluparà en 28 mesos, en els quals es treballarà per a habilitar una superfície de terminal de 860.000 metres quadrats (m2), una superfície d'aigua incorporada a la concessió de 71.500 m2 i una línia d'atraque d'1.100 metres.

Nou mesos després conclourà la segona fase, en la qual s'afegiran, als espais anteriors, 220.000 m2 addicionals de superfície de terminal i 400 metres més de línia d'atraque. La tercera fase es completarà 11 mesos després de concloure la segona etapa; habilitant així 280.000 m2 més de terminal i altres 470 metres de línia de moll.

Les superfícies de la totalitat de la concessió que sol·licita TIL contemplen 1.360.000 m2 de terminal, 128.050 de superfície d'aigua i 1.970 metres de línia d'atraque per a bucs.

El termini per a la posada en servei de la primera fase de la terminal s'ha programat a 36 mesos, el de la segona als 45 mesos i el de la tercera, per a 54 mesos; terminis que començaran a comptar a partir de la data del començament de la concessió.

A partir d'ara, la Comissió Tècnica de l'APV/Ports de l'Estat estudiarà, analitzarà i valorarà la proposta plantejada per TIL. Aquesta Comissió està formada per Carmen García Vilar, Cap de Domini Públic de l'Autoritat Portuària de València; per Ramón Gómez-Ferrer Boldova, Cap d'Estratègia i Innovació d'Autoritat Portuària de València i per Leandro Melgar Casillas, Director d'Explotació de Ports de l'Estat.

D'acceptar-se la proposta i de no haver-hi retards, l'oferta passarà pel Consell de l'APV al juliol i després de publicarà en el BOE per a sotmetre's a informació pública. Segons estimava el president de l'APV, Aurelio Martínez, en l'últim consell administratiu, la concessió definitiva s'atorgaria en l'últim trimestre de l'any; després l'APV realitzaria les obres que li corresponen -dragatge, moll, farciments i consolidació-, i després el concessionari escometria les que li toquen.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento