Comunitat Valenciana

Grup Alimentari Citrus factura 308 milions en 2018, un 22% més, i triplica els seus ingressos internacionals

  • Grup Alimentari Citrus (GAC), dedicat a l'elaboració d'aliments frescos, ha obtingut en 2018 una facturació conjunta de 308 milions d'euros, un 21,7% més que en l'exercici anterior. Part de l'augment resideix que quasi ha triplicat la seua facturació internacional.
GRUP ALIMENTARI CITRUS CONSOLIDA EL SEU PLA DE DIVERSIFICACIÓ I CREIXEMENT INTERNACIONAL
GRUP ALIMENTARI CITRUS CONSOLIDA EL SEU PLA DE DIVERSIFICACIÓ I CREIXEMENT INTERNACIONAL
GRUPO CITRUS
GRUP ALIMENTARI CITRUS CONSOLIDA EL SEU PLA DE DIVERSIFICACIÓ I CREIXEMENT INTERNACIONAL

Així, el creixement és el resultat de "l'aposta contínua per la innovació, que ha suposat el 19% de la facturació, i de la consolidació de l'estratègia de diversificació i internacionalització", destaca l'entitat en un comunicat.

"L'any 2018 el recordarem com el de la consolidació d'un ambiciós pla que iniciem en 2015 i que té per objectiu convertir-nos en la companyia de producte fresc preferida pels consumidors", explica el director general de Grup Alimentari Citrus, Rafael Boix, que afegeix: "Els resultats reforcen la nostra idea de seguir treballant com fins ara, posant en la base de la nostra estratègia la innovació, la internacionalització i el desenvolupament de les nostres persones".

En l'últim exercici GAC ha aconseguit quasi triplicar la seua facturació internacional respecte a l'any anterior en aconseguir els 84 milions d'euros en vendes a clients fora d'Espanya, la qual cosa suposa el 27% de la seua facturació global, enfront de 31 milions d'euros en 2017 (12% de les vendes). El grup distribueix els seus productes a més de 40 clients en 30 països de 4 continents.

L'increment de facturació internacional s'ha produït en tots els negocis del grup i ha estat especialment impulsat per l'adquisició per part de GAC, el passat mes d'octubre, de l'empresa alemanya Thurländer, líder de mercat en la categoria de llests per a consumir en el seu país i que comercialitza també els seus productes a Dinamarca i Àustria. Thurländer ha obtingut una facturació de 50,5 milions d'euros en 2018 (+11%).

Europa és una de les àrees prioritàries en l'estratègia d'internacionalització del grup. De fet, la seua posició en el mercat europeu s'ha vist reforçada el passat mes de març amb l'adquisició, al grup matriu de Florette (Grup Agrial), de dos companyies amb sengles plantes a Suïssa i Itàlia.

Al costat de l'estratègia d'internacionalització, la innovació continua sent "el motor de creixement" per a GAC, subratllen els seus responsables. En l'últim any la companyia ha llançat 25 noves referències al mercat, que han suposat un 19% de la facturació total. Entre les últimes novetats destaquen el llançament de l'assortiment agrícola amb certificat ecològic sota la marca BIO Sun&Vegs, els Plats Micro -plats amb vegetals frescos per a cuinar- o el POKE, en l'àrea de llests per a consumir, i 'és civada', l'alternativa vegetal al iogurt amb fermentos naturals.

En els últims 5 anys la companyia ha llançat més de 200 innovacions, productes pioners en el mercat que han permès a GAC liderar la revolució de l'alimentació saludable en el nostre país.

El 2018 ha significat un any clau per a GAC en el desenvolupament de la seua marca Sun&Vegs. L'innovador assortiment ha reforçat la seua posició en el mercat portugués i compte ja amb presència en el 80% de les grans cadenes de distribució del país lusità. A Espanya, Sun&Vegs va arribar als lineals durant 2018 i els seus productes ja estan a la venda en la majoria de cadenes de supermercats del nostre país.

Per la seua banda, la unitat de Nutrició del grup també ha ampliat el seu assortiment d'alimentació infantil i familiar a nous clients i mercats; entre uns altres, ha arribat per primera vegada al continent asiàtic (la Xina, Filipines, l'Aràbia Saudita). A més, el 50% de les referències produïdes en la planta valenciana de Carlet porten ja certificat de producció BIO.

Amb l'objectiu d'oferir més opcions per a una alimentació saludable, Sun&Vegs ha desenvolupat nous formats, com l'assortiment específic d'ensalades i vegetals llests per a consumir per a Food Service, i que es distribueix a clients d'Espanya i Portugal. En l'últim any la marca va llançar també, de la mà de l'empresa Delikia, un projecte pilot en el canal vending que compta ja amb una vintena de corners saludables en diferents espais.

INVERSIÓ PER A "SEGUIR CREIXENT"

El grup s'ha consolidat en els últims anys com una de les principals empreses agroalimentàries del nostre país, experta en la fabricació de productes frescos i saludables. Per a acompanyar aquest creixement, GAC ha invertit més de 50 milions d'euros en els últims 5 anys.

Les principals inversions s'han destinat a importants projectes de R+D+i, com la construcció del Centre d'Innovació Agronómica (CIAM) amb seu en la localitat valenciana de Montserrat, el desenvolupament de nous productes i a l'ampliació de la capacitat productiva del grup. GAC explica actualment amb 9 plantes de producció -6 a Espanya i 3 a Europa- equipades amb les últimes tecnologies.

Per unitats de negoci, l'àrea d'IV gamma (llests per a consumir) segueix sent la que major percentatge de vendes aporta al grup, amb un 57%; li segueix l'àrea Agrícola, que representa el 32% i, finalment, l'unitat de Nutrició suposa l'11% de les vendes totals.

En l'últim exercici l'àrea de llests per a consumir ha obtingut una facturació de 198 milions d'euros, la qual cosa representa un increment del 42,5% respecte a 2017. Les plantes a Espanya i Alemanya han produït 214 milions d'unitats d'ensalades i vegetals llestos per a consumir (+13,5%), amb un volum de 52.000 tones de producció.

La unitat de negoci de Nutrició, per la seua banda, ha experimentat un creixement de l'1,1% en la seua facturació, arribant als 26,6 milions d'euros. A nivell de volum, la planta de Carlet ha aconseguit una producció de 31 milions d'unitats de tarritos i pouches per a alimentació infantil i altres solucions per a tota la família (+6% respecte a 2017).

En el cas de l'àrea Agrícola, la facturació en 2018 ha sigut de 83,4 milions d'euros, un 5% menys que en l'exercici anterior; un descens motivat pel canvi de model en l'estructura comercial de la unitat. El volum de producció de l'assortiment de directes ha aconseguit les 90.000 tones.

A la fi de 2018, un total de 2.291 persones formaven part de la plantilla del grup (138 més que l'any anterior). D'elles, el 87% compta amb un contracte indefinit i més del 93,5% té jornada a temps complet. A nivell global, la plantilla està formada en un 50,1% per dones i un 49,9% d'hòmens. La companyia compta amb empleats de 35 nacionalitats, provinents de 4 continents, conclouen.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento