Comunitat Valenciana

Istobal supera els 137 milions d'euros de facturació en 2018, un 2,2% més

  • El grup espanyol líder en solucions de llavat i cura per a l'automoció Istobal va superar en 2018 els 137 milions d'euros de facturació, la qual cosa suposa un 2,2% més respecte a l'exercici anterior, segons dades consolidades definitives. Espanya i França continuen sent els mercats més importants, amb el 22% i el 18% de les seues vendes netes d'equips de llavat, respectivament.
ISTOBAL SUPERA ELS 137 MILIONS D'EUROS DE FACTURACIÓ EN 2018
ISTOBAL SUPERA ELS 137 MILIONS D'EUROS DE FACTURACIÓ EN 2018
ISTOBAL - Archivo
ISTOBAL SUPERA ELS 137 MILIONS D'EUROS DE FACTURACIÓ EN 2018

Itàlia, EUA i Dinamarca completen, per aquest ordre, els principals mercats d'exportació amb major facturació per a la multinacional. D'entre el TOP10 de mercats, destaquen els increments en vendes d'equips de llavat a Austràlia, Països Baixos, EUA i Romania, segons ha informat la companyia valenciana en un comunicat.

Istobal es manté en la línia de creixement dels últims anys a causa dels "bons resultats" obtinguts en les seues principals àrees d'exportació, gràcies al treball de les seues filials comercials i distribuïdors. Durant 2018, Istobal va exportar el 78% de la seua producció, un 3% més que en 2017.

En el balanç econòmic del passat any també destaca el creixement de determinats mercats del TOP10 del grup com Austràlia, on en 2018 s'ha facturat més del doble de maquinària per al llavat que l'any anterior, o els Estats Units, Països Baixos o Romania, on el creixement en la facturació neta d'equips de llavat ha estat entorn del 50%.

En referència a les divisions de producte, els ponts de llavat continuen liderant les vendes d'Istobal, seguits per centres i túnels de llavat, a més de l'àmplia gamma de solucions orientada a vehicles industrials i la línia de productes químics. Respecte a l'any anterior, destaca el creixement en les vendes de centres de llavat a pressió i túnels, que han sigut superiors al 15% en 2018, i de producte químic i equips per al tractament de l'aigua, superiors al 10%.

PLA D'EXPANSIÓ

Durant 2018, Istobal va incrementar un 6,7% la inversió en personal en tot el grup per a fer front al seu pla estratègic d'expansió internacional i als nous reptes del mercat. Aquest reforç en la seua estructura organitzativa persegueix "establir les bases per al creixement en els pròxims anys", segons ha detallat.

El grup explica en l'actualitat amb una plantilla superior als 900 empleats, dels quals més de 700 corresponen a Espanya, i en 2019 preveu superar els 141 milions de facturació.

Enguany, el grup centrarà els seus esforços a augmentar quota de mercat en els més de 75 països en els quals ja està present per a consolidar el seu lideratge, especialment en els quals presenten "grans oportunitats" de negoci per a Istobal com EUA i Itàlia. A més, també continuarà reforçant el seu creixement en mercats més madurs com el Regne Unit i Països Baixos.

La companyia ha subratllat que seguirà apostant per la digitalització, el desenvolupament d'espais de llavat intel·ligents amb tecnologia Smartwash, així com altres solucions que milloren l'experiència d'ús i aporten valor al client.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento