Comunitat Valenciana

Els candidats a l'Alcaldia de València aposten per la proximitat en campanya

  • Tots ells celebraran xicotets actes a peu de carrer aquests quinze dies previs a les eleccions municipals.
26M.-València.- Els Candidats A l'Alcaldia Aposten Per la Proximitat I Els Xicotets Actes En Una Campanya A peu De Calle
26M.-València.- Els Candidats A l'Alcaldia Aposten Per la Proximitat I Els Xicotets Actes En Una Campanya A peu De Calle
CANDIDATURAS/EUROPA PRESS
26M.-València.- Els Candidats A l'Alcaldia Aposten Per la Proximitat I Els Xicotets Actes En Una Campanya A peu De Calle

Els candidats a l'Alcaldia de València dels cinc partits que tenen en l'actualitat representació en l'Ajuntament de València -Joan Ribó (Compromís), Sandra Gómez (PSPV), María Oliver (Unides Podem-EU), Mª José Català (PP) i Fernando Giner (Cs)- duran a terme a partir d'aquest divendres una campanya electoral per als comicis municipals del 26 de maig que aposta per la proximitat, els barris, el diàleg amb veïns i entitats de la ciutat, i per xicotets actes.

Així, el cap de llista de Compromís i candidat d'aquesta coalició a la reelecció, Joan Ribó, desenvoluparà, com ell mateix va precisar a principis de setmana, una campanya "en positiu" amb la vista posada en "el futur" per a impulsar "una ciutat de valors i de qualitat de vida dels barris".

Ribó, que presenta les seues propostes amb el lema 'Jo Amb Ribó' fent un joc de paraules amb el seu nom i cognom, mantindrà en aquest procés el contacte que des de fa més d'un any va iniciar amb els diferents barris de la ciutat, recorrent-los amb diferents actes de Compromís en places públiques per a poder exposar els seus plantejaments i mantindre contacte directe amb els veïns, han apuntat a Europa Press fonts de la seua candidatura.

Igualment, han assenyalat que el candidat a la reelecció, "continuant amb la línia del fet en l'actual mandat", seguirà reunint-se amb entitats i associacions al llarg d'aquesta campanya.

Llista electoral per "la igualtat"

Les propostes del cap de llista de Compromís, encara que dirigides a tots els valencians, tindrà molt en compte les persones majors, els joves i tots aquells col·lectius amb dificultats en el mercat laboral. La de Joan Ribó serà també una campanya en la qual es percebrà la seua aposta i la de la resta de components de la seua llista electoral per "la igualtat".

Durant les dues setmanes que falten fins al 26 de maig, Ribó recorrerà la ciutat per a arribar a tots els barris amb bicicleta, amb autobús, en taxi o caminant, tenint en compte la seua aposta per la mobilitat sostenible i el transport públic, han ressaltat les mateixes fonts.

Joan Ribó obrirà aquest dijous la campanya electoral en la Plaça de la Creu del barri del Canyamelar, amb un acte-festa i celebrarà la seua central el 18 de maig en el Parc Central, el lloc que va triar també per a presentar dilluns passat les característiques de la seua campanya, que es tancarà el 24 de maig en la Plaça de l'Ajuntament.

"Un projecte autonomista"

Per la seua banda, la candidata del PP, María José Català, basa el seu programa electoral, amb una memòria econòmica xifrada en 65 milions anuals, en 20 eixos per a retornar "la mobilitat" a la ciutat, baixar impostos i establir un xec escolar que estenga la gratuïtat de l'educació infantil.

Català considera que amb la seua campanya i programa electoral "es revertirà la tendència de les passades eleccions nacionals i autonòmiques" i el PP "recuperarà els seus votants" davant de Cs i Vox i serà "la força més votada" perquè "s'ha demostrat que el fraccionament de la dreta és perjudicial". "Altres estan en els seus sostres i nosaltres estem en el sòl", afirmava.

Així, obrirà aquest dijous la campanya en un casal faller en Regne de València, un lloc "emblemàtic" que simbolitza "la grandesa" de la ciutat i que el PP reivindica com a únic amb "un projecte autonomista, regionalista i que defèn els seus senyals d'identitat".

El lloc "coincideix amb una mostra dels capritxos" del regidor de Mobilitat, Giuseppe Grezzi, en crear un carril bus en aquesta via "sense el suport de la Policia Local". Català seguirà amb aquesta campanya de "proximitat" a "peu de carrer" per a "transmetre un clar missatge de transparència" a la ciutadania.

"Aire fresc"

Des del PSPV, amb la seua candidata, Sandra Gómez, es vol portar 'Aire fresc' a València, el lema de la seua campanya i amb el qual es dirigeixen al conjunt de la ciutadania però especialment a classes treballadores; joves i dones, perquè creuen que és allò que la ciutat necessita: "Avançar perquè estem en un moment decisiu entre retrocedir, paralitzar-nos o que València siga ciutat de referència a Espanya i el Mediterrani".

Per a açò, aposten per una campanya d'"innovació", "moderna" i "digital", amb un mapa de Google Maps en el qual es pot veure pas a pas les seues propostes per zones i barris i punts fixos amb codis QR amb accés als seus plantejament en eixe lloc en concret; i "sostenible", en la qual no han imprés el programa -l'única formació que ho ha presentat complet, subratllen- perquè amb cada 30 programes que no s'editen "se salva un arbre".

La campanya serà també "de barris", especialment de la perifèria, amb la finalitat de "posar-los en el mapa de València"- i amb actes "oberts, de proximitat, per a interactuar amb els ciutadans" i en espais com places -Patraix o la dels Àngels, on arranca la campanya- i en llocs "icònics" i "identificatius".

"Contacte directe"

Pel seu costat, la candidata d'Unides Podem-EU, María Oliver, durà a terme amb el lema 'La València que cuida', una campanya electoral que es caracteritzarà pel desenvolupament en els barris de la ciutat d'"actes oberts" que "no seran grans" i que buscaran el "contacte directe" i "la interacció" amb la ciutadania, amb la finalitat de poder presentar les propostes de la coalició i també d'"escoltar" i "respondre" les inquietuds que es plantegen.

Igualment, fonts de la candidatura d'Unides Podem-Esquerra Unida en la capital valenciana han assegurat que el desenvolupament de la seua campanya electoral girarà entorn del seu lema, amb un missatge "centrat en les persones" i també amb "caràcter feminista".

Així, han assenyalat les seues iniciatives estaran dirigides cap a "les persones que creuen que València ha de seguir avançant" per a ser "una ciutat més sostenible que es preocupe més per les persones i que aposte pel canvi iniciat en 2015".

L'esdeveniment més gran que Oliver i la resta d'integrants de la seua candidatura celebraran en aquesta campanya electoral serà diumenge que ve a València, amb l'assistència d'altres candidats de la seua formació als ajuntaments de l'àrea metropolitana de la ciutat de València.

"Parlar amb tothom"

Per la seua banda, el candidat de Ciutadans, Fernando Giner, que s'enfronta a les eleccions del 26 de maig amb el lema '#NosapasionaValencia', liderarà una campanya electoral "de proximitat" durant la qual apostarà per una ciutat "còmoda i oberta".

La intenció de Giner durant aquests dies serà "parlar amb tothom" i estar "molt" en el carrer, en contacte amb els veïns, han precisat fonts de la seua candidatura, que han destacat que la seua recepta és "treballar dur" i "amb molta humilitat, com ha fet sempre com a empresari i ha vist en la seua casa tota la vida".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento