Comunitat Valenciana

Consum aconsegueix un benefici 52,2 milions, un 1% més que l'any anterior

  • La cadena de supermercats augmenta les vendes un 8,45% fins als 2.731 milions.
  • L'empresa va augmentar la plantilla en 999 nous treballadors fins a sumar un total 15.363.
Av.- Consum augmenta les seues vendes un 8,45% fins als 2.731 milions i guanya 52,2 milions, un 1% més que en 2018
Av.- Consum augmenta les seues vendes un 8,45% fins als 2.731 milions i guanya 52,2 milions, un 1% més que en 2018
TWITTER CONSUM
Av.- Consum augmenta les seues vendes un 8,45% fins als 2.731 milions i guanya 52,2 milions, un 1% més que en 2018

La cooperativa de supermercats Consum va augmentar les seues vendes un 8,45% el 2018 fins a arribar als 2.731,6 milions d'euros, amb la qual cosa va obtindre un benefici "moderat" de 52,2 milions, un 1% més que l'exercici anterior, després d'escometre una inversió de 149,3 milions (+30%) per a obrir 40 nous supermercats -14 propis i 26 franquícies Charter-, realitzar 23 reformes i 15 ampliacions, adequar les instal·lacions logístiques de Silla i Quart de Poblet, crear 999 llocs de treball, així com en innovació i digitalització, un aspecte en el qual ha pujat la inversió un 52% fins als 15,1 milions.

Així ho ha anunciat aquest dimarts el director general de Consum, Juan Luis Durich, durant la presentació de resultats del 2018, un exercici que considera "molt positiu" i en què ha destacat que la venda online s'ha triplicat passant de suposar 7,5 milions a 20. Tot i així, el compte en encara és "deficitari", atés que "és entre un 5 i 6% més car que l'autoservici del client", ha puntualitzat.

En l'actualitat, ha dit, "no hi ha cap organització en el sector de l'alimentació les vendes online de la qual superen el 2% del total, encara que "amb el temps anirà creixent", ha augurat, i aleshores, caldrà "prendre mesures". "Si no apareixen noves tècniques, caldrà cobrar" per a fer front als seus costos, que són majors que l'autoservici. "El dia que siga més important caldrà ajustar els preus", ha avisat.

Pel que fa a la creació d'ocupacions, la cooperativa valenciana va augmentar la plantilla en 999 nous treballadors fins a sumar un total 15.363, dels quals el 72% són dones, i va pujar els salaris un 1,5%. A més, la seua activitat va generar 35.700 llocs de treball indirectes.

Respecte al nombre de supermercats, Consum va tancar 2018 amb una xarxa de 730 establiments, 447 propis i 283 Charter, situats a la Comunitat Valenciana, Catalunya, Castella-la Manxa, Múrcia, Andalusia i Aragó i el 2019 preveu obrir 44 supermercats més -15 propis i 29 Charter- (12 a Catalunya, 9 a Castella-la Manxa, tres a Andalusia, tres a Múrcia, dos a Aragó i 16 a la Comunitat Valenciana -entre ells el que se situarà en l'emblemàtic espai de l'Arena Auditorium i que obrirà les portes en el segon semestre d'enguany-).

Mostrar comentarios

Códigos Descuento