El sedentarisme per les noves tecnologies, un perill per a la salut cardiovascular

  • La inactivitat i l’abandó de la dieta mediterrània afavoreix l’obesitat i malalties, apunten des de Quirónsalud.
Un trabajador en una oficina, en una imagen de archivo.
Un trabajador en una oficina, en una imagen de archivo.
EUROPA PRESS

L'increment del sedentarisme laboral motivat per les noves tecnologies, que porta al fet que quasi un 83% de la població quasi no realitze activitat física durant el seu treball, "afecta negativament a la salut cardiovascular".

Segons adverteixen especialistes de cardiologia dels hospitals Quirónsalud Torrevella i Murcia, els canvis instaurats en els entorns laborals actuals marcats per l'ús de les noves tecnologies han creat llocs de treball "cada vegada més sedentaris que influeixen de manera molt negativa en la salut cardiovascular, principalment entre la població activa més jove".

D'acord amb les dades elaborades per Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat l'any 2012 el 82,6% de la població a penes realitza activitat física durant el seu treball o ocupació principal i les dades continuen en augment.

Per al doctor Juan Luján, cardiòleg de l'hospital Quirónsalud Torrevella, "el sedentarisme i la inactivitat implícita en la majoria dels llocs de treball actuals, associat a un abandó de la dieta mediterrània, té com a conseqüències un augment de l'obesitat i del desenvolupament precoç de malalties cardiovasculars i hipertensió, especialment entre els més joves".

"Les persones que no realitzen algun tipus d'activitat física en el seu lloc de treball", assenyala, per part seua, el doctor José Nieto, cardiòleg de l'hospital Quirónsalud Murcia, "presenten un risc d’un 20 i un 30% major de patir un accident cardiovascular que les que realitzen alguna labor que porte implícit algun tipus d'activitat física".

"Aquests riscos es veuen seriosament incrementats en persones que acumulen més de set hores diàries de treball sedentari, sobretot si romanen més de trenta minuts asseguts sense alçar-se", indica el doctor Luján.

El doctor Nieto recomana alçar-se periòdicament del nostre lloc de treball a parlar per telèfon o amb algun company, pujar i baixar les escales que ens porten fins al despatx i prendre estones de descans per a caminar.

Consells

Els especialistes d’aquests centres recomanen seguir una sèrie de pautes en el treball per a gaudir d'una bona salut cardiovascular. Entre altres qüestions, suggereixen fer el desplaçament al lloc de treball caminant quan siga possible, o aparcant el nostre vehicle més lluny o baixant-se una parada abans en l'autobús; usar les escales en lloc de l'ascensor en el lloc de treball; alçar-se cada hora de la taula i caminar una mica.

També advoquen per aprofitar els temps de pausa per a caminar una estona; realitzar estiraments a l'inici i final de la jornada. Si malgrat tot, es té un treball molt sedentari és encara més necessari incloure l'activitat física en els hàbits diaris, fora de l'entorn laboral.

Finalment, els experts recorden que, "encara que la majoria de les persones no necessiten una valoració especial a l'hora de començar a realitzar activitat física, es recomana una valoració per part de l'especialista. En cas de presentar diabetis o diversos factors de risc cardiovascular podria ser recomanable la realització d'una prova d'esforç abans de començar el programa d'exercici".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento