El TRAM d'Alacant obri al trànsit la segona via en el túnel de la Serra Grossa
El TRAM d'Alacant obri al trànsit la segona via en el túnel de la Serra Grossa EUROPA PRESS

Amb els treballs que ara han finalitzat s'ha completat la totalitat del projecte en el que fa referència a la instal·lació de la superestructura de via, catenària i instal·lacions de senyalització i comunicacions: ATP (Automatic Train Operation), enclavaments electrònics i Control de Trànsit Centralitzat (CTC).

FGV ha explicat que aquest nou tram és utilitzat per les línies del TRAM d'Alacant que ixen d'Estels en direcció a platja de Sant Joan (L4), El Campello (L3) i Benidorm (L1) i permet incrementar les condicions de seguretat en el tram, a més d'oferir més flexibilitat en el conjunt de l'explotació de la xarxa tramviària.

El túnel de Serra Grossa substitueix el traçat anterior que discorria pel front litoral a través d'una via única, entre Sangueta i La Isleta, amb diversos túnels curts per a salvar les edificacions i vials de Finca Adoc.

Al desembre de 2018 es va obrir la primera de les vies del túnel, en enllaçar amb la xarxa en servei. A partir d'ara, el trànsit tramviari i ferroviari circularà en tots dos sentits per aquest tram. Està previst que la Generalitat convertisca en Via Verda el tram que queda sense ús ferroviari.

EL TÚNEL

Aquest nou tram ferroviari compta amb doble via al llarg de 1.847 metres. El tram de túnel té una longitud de 1.477 metres, en doble via electrificada, en paral·lel a l'avinguda de la Vila Joiosa, sota el massís de la Serra Grossa, entre els baixadors de Sangueta i La Isleta del TRAM d'Alacant.

El túnel compta amb totes les instal·lacions requerides per a la seua posada en servici en condicions de seguretat com la ventilació, il·luminació, comunicacions i els sistemes de detecció i extinció d'incendis, així com d'evacuació en cas d'emergència i altres elements associats a la infraestructura ferroviària.

Consulta aquí más noticias de Alacant.