Comunitat Valenciana

La UPV elaborarà un estudi sobre els efectes econòmics de l'ampliació del port de València

  • La Universitat Politècnica de València elaborarà un estudi per a determinar els efectes econòmics que tindrà l'ampliació del Port de València, el projecte del qual suposa una inversió de 1.200 milions d'euros, segons ha informat la institució acadèmica en un comunicat.
València.- El TSJCV admet a tràmit un recurs de Per L'Horta contra la ZAL del Port i demana l'expedient al Consell
València.- El TSJCV admet a tràmit un recurs de Per L'Horta contra la ZAL del Port i demana l'expedient al Consell
APV - Archivo
València.- El TSJCV admet a tràmit un recurs de Per L'Horta contra la ZAL del Port i demana l'expedient al Consell

L'anàlisi es fa per encàrrec de la Cambra de comerç, la Confederació Empresarial de la Comunitat València (CEV) i Propeller València.

L'obra, que suposa una inversió benvolguda de 1.200 milions d'euros, "permetrà duplicar la capacitat actual del port". Per tots aquests motius, "la construcció d'aquesta infraestructura s'ha convertit ja en el projecte més important de València de cara als pròxims anys, i es presumeix que la seua execució afectarà tota l'àrea metropolitana de la ciutat", segons han explicat en un comunicat.

A l'octubre de 2018, l'Autoritat Portuària de València va anunciar el projecte d'ampliació del port, que inclourà una futura terminal de contenidors amb un moll d'atraque de prop de 2 quilòmetres de longitud amb calat de 20 metres, una superfície d'esplanada adjacent d'unes 137 hectàrees, un canal d'accés marítim, vials de connexió viària i ferroviària, entre altres intervencions.

Per a quantificar amb exactitud en quina mesura el projecte modificarà l'economia valenciana, "la Cambra de comerç, la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana i Propeller València (l'associació de Directius i Empresaris Logístics) han recorregut a l'Universitat Politècnica de València", han explicat.

Durant els pròxims mesos, l'Institut de Transport i Territori de la UPV durà a terme un projecte d'investigació per a "determinar què canvis seran necessaris a València i com afectarà tot açò a la ciutat", segons han apuntat.

"L'ITRAT està especialitzat en la planificació i gestió portuària, les relaciones port-ciutat, obres de dragatge, seguiment de platges i processos litorals, protecció i regeneració de costes, impactes mediambientals d'obres marítimes, gestió litoral, avaluació de riscos, inundació litoral i adaptació d'obres marítimes al canvi climàtic, entre altres àrees", afigen.

AVALUAR LES REPERCUSSIONS ECONÒMIQUES I ECOLÒGIQUES

El rector de la UPV, Francisco Mora; el president de la Cambra de Comerç, José Vicente Morata; el president de Propeller València, Pedro Coca; i el president de la CEV, Salvador Navarro, han firmat l'acord que dóna llum verda a l'estudi.

El rector Francisco Mora ha manifestat la seua satisfacció "no solament per la magnitud del projecte, sinó que la primera vegada que les quatre institucions valencianes col·laborem juntes i això també és una fita".

Al capdavant de l'estudi, estarà el professor Vicent Esteban Chapapría, catedràtic en Ports i Costes de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports, i investigador de l'ITRAT.

Chapapría ha explicat que "d'una banda, examinaran les repercussions mediambientals i socioeconòmiques d'una construcció d'aquesta envergadura. A més, determinaran què tipus d'infraestructures viàries seran necessàries per a ordenar el trànsit terrestre, tant ferrocarril com per carretera.

IMPORTÀNCIA DELS PORTS VALENCIANS

Per al president de la CEV, Salvador Navarro, aquest estudi va a traure a la llum "la competitivitat del projecte, la productivitat, l'estalvi de costos. Al final, açò suposa per a la Comunitat Valenciana desenvolupament, cohesió social, progrés econòmic. No cal oblidar que parlem d'un operador, el port de València, que és número u d'Espanya i del Mediterrani i cinqué d'Europa. Aquesta infraestructura per als empresaris és molt important".

En eixe sentit, s'ha manifestat també el responsable de la Cambra de comerç, José Vicente Morata. "El sistema portuari valencià és excepcional". En la seua opinió, el repte passa per "connectar el port de València, que és clau, amb el de Sagunt. Hui en dia, no es pot entendre un sistema logístic que no estiga perfectament connectat".

"Necessitem que la societat entenga que hi ha una valoració econòmica. I que això facilite que el projecte isca davant de manera ràpida. Per a nosaltres, la Universitat Politècnica de València és la garantia que serà un estudi detallat, que ens ajudarà a tindre més força a l'hora de sol·licitar inversions en aquest àmbit", ha incidit Morata.

Finalment, el portaveu de Propeller València, Pedro Coca, ha destacat l'efecte que tot açò va a tindre en l'ocupació i en la generació de riquesa. "Estem parlant d'ocupació de molta qualitat, perquè el treball en el sector logístic és estable i està per damunt de la mitjana. Va a afectar tota l'àrea de València. Suposem que això és el que va a ocórrer, però volem que la UPV ho quantifique", ha postil·lat.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento