Comunitat Valenciana

Campanya perquè els homes erradiquen la violència masclista

  • La UV llança #TrieEstimar interpel·lant directament al gènere masculí perquè ells inicien un procés de canvi.
Campanya #ElijoQuerer
Campanya #ElijoQuerer
Universitat de València
Campanya #ElijoQuerer

La Universitat de València i el Programa Context van presentar aquest dimarts una campanya contra la violència de gènere que és pionera a Espanya ja que posa el focus en “els agressors i el seu entorn social” a través de teràpies en grup amb l'objectiu de “conscienciar-los de les seues conductes violentes i aconseguir la seua implicació en el procés de canvi”.

Les organitzadores de #TrieEstimar van remarcar la importància d'aquesta iniciativa, ja que “normalment l'home que exerceix violència no rep suport per a canviar” i aquest programa “és el primer que ofereix una eixida a aquestes conductes”, per la qual cosa esperen que la campanya puga “tindre un impacte a nivell nacional, sobretot de consciència social” va dir Elena Terreros García, presidenta de l'Associació de Professionals Socials en la Intervenció del Maltractament (PSIMA).

La campanya consta de set cartells en els quals es denuncien els diferents tipus de violència que existeixen dins de la violència masclista.

“La violència no és només pegar, existeixen més tipus de violència i la societat encara no és conscient d'això”, va afirmar Terreros. Per part seua, Diego Mir i Luis Demano, encarregats de la il·lustració i el disseny dels cartells, van comentar que el seu treball, que ha tingut “un procés complex”, té com a objectiu que “la societat es posicione contra aquestes situacions” però sense “criminalitzar en excés per a no generar rebuig, perquè llavors falla la campanya”.

La majoria d'actuacions per a combatre la violència de gènere solen interpel·lar a les víctimes. No obstant això, Marisol Lila Murillo, catedràtica de Psicologia Social de la Universitat, explica que l'única manera de fer-ho és ajudar els que l'exerceixen, “amb la participació de professionals i del seu propi entorn, per a modificar el seu comportament”. Dins de les ajudes que ofereix Context, Murillo va detallar que la més eficaç és la teràpia conjunta, “treballem amb grups de 10 a 12 persones, en els quals es treballa la ira, la gelosia, la gestió emocional i les qüestions de gènere”.

Actualment, Context treballa amb 120 homes, “el 80% vénen obligats perquè estan condemnats per violència de gènere”, encara que la xifra d'homes que acudeix voluntàriament “ha augmentat un 15% en l'últim any”, ha explicat la presidenta de PSIMA.

La imatge de la campanya és un binomi amb una part d'un cor i el costat “més negatiu” d'una relació de parella amb violència física i verbal.  A través d'unes caselles que imiten la burocràcia, els homes han de triar te (qu)iero o te (h)iero, per la qual cosa els obliga a posicionar-se “entre l'amor i una cosa que no ho és”, va detallar un dels il·lustradors, Diego Mir. Així mateix, la iniciativa compta amb set cartells diferents, amb diferents imatges i frases com Quan em diu “no” vol dir “no”, Ella no és meua, és la meua companya...

Fulgencio, en el grup de treball 

El grup de treball per a erradicar la violència sobre les dones en totes les seues formes, que avaluarà i proposarà millores en el Pacte d'Estat, va quedar aquest dimarts constituït amb la presència, entre altres, del delegat del Govern en la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Fulgencio.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento