Comunitat Valenciana

Sepla ofereix desconvocar la vaga de pilots d'Air Nostrum si l'empresa firma un acord sobre externalització

  • Els pilots d'Air Nostrum representats per Sepla han demanat a la companyia que firme una "fórmula que permeta garantir la producció als pilots" que "es limita a regular l'externalització per a garantir la producció dels pilots", la qual cosa suposaria la desconvocatoria immediata de les aturades previstes per a les dos següents setmanes d'abril, ha informat el sindicat en un comunicat.
Air Nostrum busca tripulants de cabina de passatgers a Madrid i Sant Sebastià
Air Nostrum busca tripulants de cabina de passatgers a Madrid i Sant Sebastià
AIR NOSTRUM - Archivo
Air Nostrum busca tripulants de cabina de passatgers a Madrid i Sant Sebastià

Segons ha manifestat el sindicat en un comunicat, la fórmula "es limita a regular l'externalització per a garantir la producció dels pilots". Des del Sepla, assenyalen que "Air Nostrum l'ha rebutjat, donant mostres de no voler posar fi a aquest conflicte que porta obert quasi dos anys".

El sindicat ha aclarit que "l'externalització és l'únic motiu que justifica aquesta vaga, la qual cosa es pot demostrar fent una ullada a l'hemeroteca". Des de fa quasi dos anys, SEPLA s'ha manifestat "en contra d'una política que busca reduir la grandària de l'activitat de l'empresa mitjançant el desviament de vols i producció d'Air Nostrum a altres empreses, curiosament dels mateixos propietaris". "Resulta evident que les conseqüències d'aquesta pràctica recaurien directament sobre els llocs de treball d'Air Nostrum", han agregat.

Des del sindicat han assenyalat que fa dos anys, els propietaris d'Air Nostrum "van crear un conglomerat empresarial anomenat ILAI, amb diferents branques de negoci". "Una d'aquestes divisions, l'aèria, està composta per tres aerolínies; la maltesa MedOps, la irlandesa Hibernian i la pròpia Air Nostrum. Des del naixement d'ILAI, els amos d'Air Nostrum estan portant-se avions d'aquesta aerolínia espanyola a les altres companyies del grup, la qual cosa en la pràctica ha reduït la flota d'Air Nostrum en huit avions pel que fa a fa dos anys", han agregat.

"Sepla no accepta, per tant, que se li acuse de dur a terme una vaga per uns motius que no tenen res a veure amb la realitat. La negociació del conveni continua amb normalitat fins a hui per part del sindicat. És la pròpia Air Nostrum la que ha tractat de vincular l'externalització al conveni col·lectiu de pilots, condicionant un pacte sobre externalització a la firma per part de Sepla d'un conveni col·lectiu molt a la baixa, que situaria els pilots d'Air Nostrum molt per davall de les condicions actuals de mercat", ha agregat.

"EL XANTATGE DE L'EMPRESA ÉS INACCEPTABLE"

Per al sindicat, el "xantatge" de l'empresa és "inacceptable". "Especialment quan Sepla ha oferit desconvocar la vaga si es firma un acord que regule els límits al desviament de la producció d'Air Nostrum o un compromís que garantisca aquesta producció", ha agregat.

Sepla ha demanat a Air Nostrum que "mantinga la negociació del conveni fora d'aquest conflicte, i que complisca els pactes en el passat amb els seus pilots sobre la regulació de l'externalització per a instaurar en l'empresa la pau social que diu desitjar".

"Si Air Nostrum segueix negant-se a firmar un pacte sobre producció, estarà sembrant dubtes més que raonables sobre el futur que vol per a la seua empresa, la seua viabilitat i fins i tot la seua supervivència", ha agregat.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento