Comunitat Valenciana

El Corredor Mediterrani preveu un estalvi de temps del 44% per a mercaderies

  • Pel que fa als passatgers, es calcula que aquest siga del 30%  l'any 2030.
  • Josep Vicent Boira ha avançat dades d'un informe que publicarà en els pròxims dies la Unió Europea.
Alacant.- Adif assegura que Foment no planteja 'en cap cas' retalles al conv
Alacant.- Adif assegura que Foment no planteja 'en cap cas' retalles al conv
ARCHIVO
Alacant.- Adif assegura que Foment no planteja 'en cap cas' retalles al conv

El comissionat del Govern d'Espanya per al desenvolupament del Corredor Mediterrani, Josep Vicent Boira, ha avançat aquest dijous que en els pròxims dies la Unió Europea publicarà un informe que conclou que la construcció d'aquesta infraestructura suposaria un "estalvi de temps" del 44% en el transport de mercaderies i del 30% en el transport de passatgers, en l'horitzó de l'any 2030. Seria l'estalvi "més alt tant per a mercaderies com per a passatgers dels nou corredors transeuropeus".

Així ho ha desvetlat en "primícia" durant un esmorzar-col·loqui davant els membres de l'Associació de Directius i Empresaris Logístics Propeller València, on ha assegurat que també "l'estalvi en costos de mercaderies i passatgers seria també el més alt dels corredors transeuropeus".

A més, només la construcció del Corredor Mediterrani "aportaria l'1,6% al Producte Interior Brut (PIB) d'Espanya", la qual cosa suposa el percentatge més alt després de Croàcia, de tots els països que travessa aquesta infraestructura (Espanya, França, Itàlia, Croàcia, Eslovènia i Hongria).

A la llum d'aquestes previsions, Boira ha assegurat que "a Europa estem en primera línia en aquest gran corredor Algesires-Hongria de 3.000 quilòmetres", i ha defès que "val la pena treballar" per ell.

En aquest sentit, ha recordat que el 80% dels contenidors que entren a Espanya es canalitzen a través de tres ports: Algesires, València i Barcelona, tres punts del Corredor Mediterrani. I el 66% de les importacions i exportacions de mercaderies es concentren en els de València i Barcelona.

Pel que fa a passatgers, es calcula que "podria arribar fins als 4 milions de viatgers" i convertir-se en "una de les línies més importants d'Espanya", ha remarcat.

"Un tema d'estat" governe qui governe

Durant la trobada, el comissionat del Govern per al desenvolupament del Corredor Mediterrani ha reivindicat que aquesta infraestructura s'està "revaloritzant" en els últims temps, per la qual cosa davant la proximitat de les eleccions generals, el 28 d'abril, espera que "si canvia Govern" entenga que es tracta d'un tema d'Estat".

D'altra banda, Boira va convidar a reflexionar sobre el fet que “si no fem nosaltres aquesta infraestructura, ens la faran uns altres, d'acord als seus interessos”. En aquest sentit, el comissionat del Govern va recordar que recentment el president de la República Popular de la Xina, Xi Jinping, va estar de visita per Itàlia, on va signar el conegut com a Pacte de les Taronges, pel qual els cítrics sicilians arribaran en dos dies als mercats xinesos.

“La presència de la Xina en el Corredor Mediterrani és un fet que ha vingut per a quedar-se i estem en un moment inèdit per a les infraestructures a Europa en el qual, si tu no fas la infraestructura, te la fan”, va advertir.

Segons Boira, “el Corredor Mediterrani el faran els xinesos o el farà Europa, però es farà”, i al seu entendre “és molt millor que siga la Unió Europea la que l'impulse segons els interessos dels seus països i no de potències exteriors”.

El Corredor Mediterrani es farà. El gran dubte és qui, si la Xina d'acord als seus interessos o Europa d'acord als seus”, va concloure. Des de Propeller, l'empresari Pedro Catalán (Logitren Ferroviaria) va fer la presentació del comissionat davant els assistents i va aprofitar per a reivindicar que és “vital” que el Corredor “s'estenga a Aragó i el País Basc” amb l'objectiu de “cobrir el nostre important hinterland”. També va demanar a Boira que els “done solucions” i que “no perda la il·lusió per continuar impulsant una infraestructura tan important” per al sector logístic.

Un projecte de la societat civil 

La reivindicació d'aquest eix ferroviari s'ha convertit, al costat de la reforma del model de finançament, en una reivindicació transversal de la societat civil, especialment del món de l'empresa. Patrons com Juan Roig han fet bandera del Corredor Mediterrani.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento