La campanya de Setmana Santa generarà 21.300 ocupacions en la Comunitat
La campanya de Setmana Santa generarà 21.300 ocupacions en la Comunitat AGÈNCIA VALENCIANA DEL TURISME - Archivo

La campanya de Setmana Santa de 2019 generarà en la Comunitat Valenciana 21.300 contractes, la qual cosa suposa un 4,8% més que 2018, el creixement més baix a nivell nacional i per davall de la mitjana, que se situa en el 7%, segons Randstad.

A nivell provincial, València (5,5%) registra l'increment més destacable, seguida per Castelló (4,4%) i Alacant (4%). En nombre de contractes, València, amb 11.030 contractes és la província en la qual es generen més, suposant el 51,8% de la regió. La segueixen Alacant (7.420 contractes), i Castelló (2.860).

L'estudi s'ha centrat en els sectors de transport i distribució, hostaleria i entreteniment, aquells que impulsen la incorporació de professionals durant aquest període.

El nombre de contractats torna a ser el més alt registrat del període estudiat i en els últims cinc anys, des de 2014, el creixement se situa en el 81,8%, la qual cosa suposa prop de 9.600 contractes.

Espanya

La campanya de Setmana Santa generarà, segons la previsió de Randstad, 198.980 contractes a Espanya, un 7% més que el volum registrat en 2017 (186.018 contractes). Aquesta xifra és de nou la més alta del període estudiat, malgrat haver-se desaccelerat 4,4 punts percentuals respecte al creixement de 2018 (11,6%).

Quan s'analitza la sèrie històrica, es detecta que la contractació en aquesta campanya de l'any s'ha comportat com un reflex de la situació econòmica a Espanya, sobretot durant els primers anys de l'anàlisi. En aquest sentit, després d'un creixement sostingut per damunt de dos dígits entre 2005 i 2007, l'any 2008 va suposar un canvi de tendència, coincidint amb la crisi econòmica. Aquest descens va ser encara més pronunciat en 2009, quan es va registrar la xifra més baixa de la sèrie històrica, amb menys de 80.500 contractacions.

Entre 2010 i 2013 la campanya de Setmana Santa es va mantindre a l'entorn de les 100.000 incorporacions, amb lleugeres pujades i baixades. No obstant això, des de 2014 s'han registrat sis anys de creixement consecutius, fins als 198.980 contractes previstos en 2019.

L’ocupació torna a créixer en totes les regions

Randstad destaca que enguany l'ocupació torna a créixer en totes les regions en la campanya de Setmana Santa. En aquest sentit, Balears (10,5%) ha sigut l'única comunitat que ha registrat un creixement de dues xifres, seguida per Cantàbria (9,6%) i Castella-la Manxa (9%). També per damunt de la mitjana nacional (7%) se situen Aragó (8,8%), Murcia (8,3%), Navarra (8,2%), Catalunya (7,8%), Canàries (7,6%), Castella i Lleó (7,3%), Euskadi (7,3%), Madrid (7%) i Galícia (7%).

En el costat oposat, per davall de la mitjana nacional, es troben Astúries (6,6%) i Andalusia (5,9%). Les tres regions on es preveu menor creixement són La Rioja, amb un increment del 5,5% respecte a 2018; Canàries, amb un 5,3%; i Aragó, amb un 4,8%.

En termes absoluts, l'informe de Randstad posa de manifest que Andalusia (43.660), Catalunya (27.140) i Madrid (22.030) són les regions on s'incorporaran més professionals, ja que acumulen prop del 47% del total de contractacions de Setmana Santa.

A nivell provincial, igual que en l'autonòmic, es preveu una bona campanya, amb increments en totes les províncies. Amb creixements de dues xifres es troben les províncies de Terol (12,1%), Segòvia (11,4%), Palència (10,8%), Huelva (10,7%), Toledo (10,2%), Zaragoza (10,1%), Ciudad Real (10,1%) i Conca (10%).

Les províncies amb menors creixements han sigut Cadis (3,7%), Tarragona (3,7%), Huesca (3,3%), Càceres (2,4) i Soria (2,1%). Tanca la llista Lleida, amb un increment de només del 0,9%.

Adaptació al lloc, atenció al client i idiomes

L'increment del volum de negoci derivat de les activitats relacionades amb el major consum d'oci i turisme, gràcies en part a l'augment turistes nacionals i internacionals, provoca que les empreses requerisquen reforçar les seues plantilles encara que no siga de manera recurrent.

En aquest sentit, les empreses busquen perfils que tinguen una capacitat d’adaptació ràpida al lloc, preferiblement que compten amb experiència prèvia en el sector en el qual desenvolupen la seua activitat. A més, i donada la naturalesa dels sectors que més impulsen l'ocupació en aquestes èpoques, es busquen perfils de treballadors amb vocació comercial i d'atenció al client.

L'increment del turisme, tant nacional com internacional, impulsa la demanda de professionals amb idiomes, principalment anglés, ja que és un idioma bàsic en hostaleria, restauració i infraestructures de transport. La possibilitat de desenvolupar la seua activitat en un tercer idioma, menys habitual que l'anglés, incrementa exponencialment les possibilitats dels candidats.

Consulta aquí más noticias de València.