El sector dels bancs i financeres va ser el més problemàtic en 2018
El sector dels bancs i financeres va ser el més problemàtic en 2018 CAIXABANK

Els bancs i les financeres han sigut, de nou, el sector que més consultes i reclamacions ha generat en la Comunitat Valenciana. Tot i el descens com a conseqüència del devessall que es va registrar fa dos anys, en 2018 va superar els 4.800 escrits, quasi la meitat que un any abans.

Així ho indiquen les dades de l'Associació Valenciana de Consumidors i Usuaris (Avacu), que l'any passat va rebre en total 17.444 consultes i reclamacions, una xifra un 16% inferior a la de 2017, però per damunt de les 13.308 de 2015 i les 14.368 de 2016. 

Segons el balanç realitzat per aquesta entitat, en el sector bancari es mantenen les consultes i reclamacions relacionades amb les despeses hipotecàries i amb les clàusules sòl, a més d'altres problemes com la falta d'informació en contractar algun producte financer o pel cobrament de comissions indegudes. 

En segon lloc es manté el sector de les telecomunicacions, que inclou la telefonia fixa, mòbil, internet i televisió. Amb 2.900 consultes i reclamacions, creix lleugerament. Els assumptes pels quals més es queixen els valencians en aquest àmbit tenen a veure amb facturacions incorrectes, problemes derivats de la sol·licitud de portabilitats, altes fraudulentes sobre serveis no sol·licitats i augments unilaterals de preus, entre altres qüestions. 

En tercera posició se situa aquesta vegada, amb 815 queixes, el sector dels viatges, que escala des de la sisena posició que ocupava en 2017 en augmentar un 37%. En aquest apartat destaquen els problemes relacionats amb les aerolínies, com les vagues de la companyia Ryanair, a més d'altres habituals com a retards i cancel·lacions de vols o pèrdues d'equipatge.

A continuació figura el sector de l'electricitat, amb 725 queixes. Destaquen novament les relatives a manipulacions de comptadors i els seus efectes sobre les factures regularitzadores, els imports de les quals porten aparellades unes sancions de quanties elevades, així com les suposades altes fraudulentes en companyies diferents a les del client realitzades per comercials “amb praxi dubtosa”, expliquen des d’Avacu. 

El cinqué lloc és enguany per al sector de l'habitatge, amb 663 consultes i reclamacions. Aquestes van estar motivades fonamentalment per problemes en les comunitats de propietaris (acords, reformes...) i per problemes relacionats amb els arrendaments d'habitatge (qui ha de pagar certes despeses).

Diferents vies per a reclamar 

Avacu posa a la disposició dels usuaris diverses vies per a formalitzar les consultes i reclamacions. A més del correu ordinari i el telèfon, en els últims anys s'ha convertit en majoritària l'opció del correu electrònic. En la seua pàgina web també ofereix un formulari de consulta.

Consulta aquí más noticias de València.