Puig, optimista amb els nous models per a Almussafes
Puig, optimista amb els nous models per a Almussafes FORD - Archivo

Els plans de Ford per a la planta valenciana d'Almussafes són encara una incògnita, però la multinacional comença a ensenyar les seues cartes. L'anunci del trasllat de la producció de la furgoneta Transit Connect per als Estats Units a Mèxic ha alçat inquietud entre la plantilla, ja que tindrà un impacte directe en l'ocupació. 

No obstant això, des del Consell, prefereixen apel·lar a la prudència. Així es va manifestar aquest dijous el president de la Generalitat, Ximo Puig, qui va assegurar que la factoria de Ford “té unes grans possibilitats i unes grans oportunitats” dins de la situació de “dificultat” en el sector de l'automòbil i va assenyalar que, “si se’n va una part de la Connect, l'esperança està situada en els nous productes que es llançaran i als quals Ford Almussafes optarà”. 

El cap del Consell va realitzar aquestes manifestacions després de participar en el Fòrum Ser, on va ser preguntat per l'anunci difós per Ford que fabricarà la pròxima generació del Transit Connect a Mèxic des de 2021, la qual cosa motivarà que la companyia deixe d'exportar aquest model al mercat nord-americà des de la seua planta valenciana. 

El volum d'exportació de la Transit Connect a aquest mercat oscil·la entre 35.000 i 40.000 unitats anuals, i Almussafes continuarà assemblant aquest model per a la seua comercialització en el mercat europeu. 

Puig va afirmar que la Generalitat manté una relació permanent amb la direcció de Ford i veuen aquest anunci “amb preocupació, clar, però amb molta prudència”. Al seu judici, “no es pot fer un missatge alarmista” perquè la d'Almussafes “és la millor planta de Ford a Europa, és la més productiva i la que tindrà més oportunitats” en un moment en què el món del motor està canviant “d'una manera extraordinària”. 

Dins d'aqueixa dificultat, va dir que “cal actuar amb molta prudència” i va considerar que Almussafes “té unes grans possibilitats” en el context actual. En tot cas, va indicar que l'empresa pren les seues decisions “en funció de la seua realitat competitiva en aquests moments”. El cap del Consell va recordar que des d'aquesta legislatura s'ha posat en marxa una comissió mixta entre Ford i la Generalitat, amb una relació “permanent”. 

A més, va destacar “la magnifica predisposició que existeix en el conjunt del que significa l'empresa”. Ford Almussafes “és tan fort per la cohesió social que existeix, pels acords sindicals que hi ha hagut, per tota la fortalesa de la capacitat d'interaccionar la direcció amb el conjunt dels treballadors... i aqueix és un element clau que serà significativament important per al futur”, va afegir. 

“Estarem treballant amb ells perquè aquest vector del desenvolupament econòmic i social de la Comunitat que és Ford, per tot el que porta adossat també de clúster de l'automòbil, tinga la major fortalesa possible”, va insistir el president Puig. Va recordar que mantenen una cooperació amb l'empresa “dins del que permet la normativa d'ajudes d'Estat”, i aqueix marc “continuarà sent així”, més enllà de les decisions empresarials que prenga Ford des del seu punt de vista operatiu i comercial. 

D'altra banda, preguntat per la venda per part de Cemex a la turca Çimsa de la fàbrica de ciment blanc que té a Bunyol, Puig va afirmar que les empreses i els accionistes “tenen capacitat autònoma de decisió” i, en aquest cas, el que tenen entés fins a aquest moment és “que no afectarà l'ocupació”.

Impacte en els proveïdors 

Una de les claus en qualsevol conjuntura que afecte la factoria de Ford Almussafes seria un impacte indirecte en els proveïdors de la planta. L'ocupació indirecta que genera aquest clúster d'automoció té un pes important en l'economia valenciana.

Consulta aquí más noticias de València.