València, Benidorm, Alacant i Peníscola, destinacions turístiques de la Comunitat més seguides en xarxes socials
València, Benidorm, Alacant i Peníscola, destinacions turístiques de la Comunitat més seguides en xarxes socials TURISME CV - Archivo

Així es desprèn de la XII edició del Baròmetre de Xarxes Socials de les destinacions turístiques valencianes, així com de les marques Costa Blanca, València, Benidorm, Alacant, Castelló Mediterrani i València Turisme, que ha publicat Turisme Comunitat Valenciana, a través de l'Institut Valencià de Tecnologies Turístiques (Invat·tur).

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha destacat que "aquest estudi, que analitza els resultats de Facebook, Twitter, Instagram i YouTube, ha revelat interessants dades que serviran per a marcar l'estratègia de promoció en xarxes socials, fonamental per a ser atractius en un món cada vegada més global i tecnològic".

Colomer ha ressaltat que el propòsit de l'estratègia de màrqueting online de Turisme "té com a objectiu portar a la Comunitat Valenciana a l'avantguarda del posicionament a nivell nacional i internacional".

En aquesta línia, ha destacat que "des de la Generalitat hem reforçat l'estratègia digital i l'aposta per la promoció en xarxes socials i en els principals portals web en un moment en què cada vegada més les decisions es prenen online".

Colomer ha recordat que "hem engegat un pla de màrqueting online amb iniciatives de promoció innovadores, amb una ferma aposta per adaptar-nos a les noves formes de demanda i d'arribar a tots els mercats i segments".

El Baròmetre, corresponent al segon semestre de l'any, revela que les destinacions València, Benidorm i Alacant lideren les principals xarxes socials utilitzades: Facebook, Twitter, Instagram i YouTube. Pel que fa a les marques són Costa Blanca i València les que encapçalen el rànquing en les quatre xarxes.

De l'anàlisi detallada de les dades, el Baròmetre desvetla que les destinacions de València, amb 57.925 seguidors, Benidorm, amb 48.687 i Peníscola, amb 46.744, encapçalen en Facebook el rànquing. Els segueix d'a prop Alacant, amb 41.598, i un poc més lluny Torrevieja, amb 29.068, Altea, amb 28.373, i El Campello, amb 26.500.

NOUS 'FOLLOWERS'

En Twitter, el rànquing general de destinacions segons el nombre de nous 'followers' en el segon semestre de 2018, situa València com a destinació líder amb 32.776, seguida des de lluny per Alacant amb 20.991, Elx amb 12.720, El Campello amb 12.146 i Benidorm amb 10.344 persones seguidores.

En Instagram, la xarxa en la qual es viuen els majors canvis i evolucions, València és el líder amb 22.393 seguidors, seguit de Benidorm, amb 19.161, i Alacant, amb 18.182.

En el rànquing de reproduccions en YouTube, destaca Peníscola amb 11.368.093, molt per damunt de les 975.330 de Gandia, les 666.200 de València i les 497.066 d'Alacant. Li segueixen Benidorm, amb 353.752, i Elx, amb 233.101.

Pel que fa a marques turístiques, la Costa Blanca segueix mantenint-se líder en Facebook amb 79.913 fans i en Instagram València Turisme amb 27.230. València lidera Twitter amb 32.776 followers i YouTube amb 666.200 reproduccions.

El baròmetre inclou, al final, els informes i estudis de referència com a Estudi Anual de Xarxes Socials 2018, de IAB Spain; l'Informe Overtourism Understanding and Managing Urban Tourism Growth beyond Perceptions, elaborat per l'OMT; l'eBook Blockcain: cas d'ús en turisme, realitzat pels centres tecnològics que formen part de Thinktur i l'Estudi Anual eCommerce 2018 de la Comissió d'eCommercer de IAB Spain i Elogia.

Consulta aquí más noticias de València.