Metrovalencia millora des del divendres el servei nocturn de cap de setmana amb un 50% més de trens i tramvies
Metrovalencia millora des del divendres el servei nocturn de cap de setmana amb un 50% més de trens i tramvies 20MINUTOS.ES

El nou servei nocturn de divendres, dissabtes i vespres de festius del metro de València, que es va posar en marxa el passat 14 de desembre, millorarà des d'aquest divendres la seua freqüència de pas de forma considerable. Ho farà per un doble motiu: pel reforç de trens i tramvies fruit de la recent contractació de personal per part de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) i per la desconvocatòria de la major part dels aturs anunciats pels sindicats.

La consellera d'Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, ha presentat aquest dijous les noves mesures a alcaldes i regidors de les localitats de l'àrea metropolitana de València, el nombre de la qual d'habitants, i per tant de potencials beneficiaris, aconsegueix els 1,8 milions de persones.

Des d'aquest divendres 22 de febrer, FGV incrementarà en conjunt un 50% el nombre de trens i tramvies en circulació a les nits (el servei dura aproximadament fins a les 3.00 hores de la matinada), en passar de 65 a 98 circulacions. Les línies de metro comptaran amb 63 circulacions (fins ara eren 40) i les del tramvia passen de 25 a 35.

En què es tradueix aquest major nombre de trens en circulació?

Bàsicament, en més oferta per a l'usuari, la qual cosa reduirà els temps d'espera. El tram més beneficiat és l'urbà de València i el primer anell metropolità. En direcció a Aeroport, Torrent, Torrent Avinguda, Empalme i Marítim-Serradora, els metros circularan cada 10 i 20 minuts (fins ara ho feien cada 20 i 30 minuts).

En direcció a Alboraia, els trens passaran cada 15 i 30 minuts, enfront dels 60 minuts de freqüència fins al passat cap de setmana. En direcció a les estacions de Seminari i Paterna, passaran cada 40 minuts (20 minuts menys que fins ara), mentre que en direcció a Picassent, Bétera, Llíria, Rafelbunyol i Riba-roja de Túria, els metros circularan cada 80 minuts (fins ara només disposaven d'una única circulació a la finalització del servei).

Pel que respecta al tramvia, que millora la seua freqüència des dels 60 fins als 40 minuts, passarà cada 20 minuts en els trams Primat Reig-Doctor Lluch i Marítim-Grau Canyamelar (fins ara circulaven cada 60 minuts). En la línia 4 se circularà entre Doctor Lluch i Vicent Andrés Estellés, excepte l'últim tramvia, que arribarà fins a Mas del Rosari.

L'únic tram que es queda sense metro nocturn és el de Vilanova de Castelló (línia 1), en considerar FGV que el tram de la Ribera no forma part de l'àrea metropolitana de València. La consellera Salvador ha afirmat que, amb major finançament estatal, es podria estendre en el futur el metro nocturn, a més de millorar el servei nocturn i escometre altres necessitats com la integració tarifària dels diferents mitjans de transport públic de l'àrea de València.

Aquestes millores són fruit de l'ampliació de la plantilla. La subvenció estatal de 10 milions d'euros per al transport metropolità de València prevista en els Pressupostos Generals de l'Estat de l'any passat han permés a FGV contractar a 56 treballadors, tant maquinistes com oficials de tallers, agents d'estacions i informadors.

Salvador ha reiterat que el servei nocturn "ha vingut per a quedar-se" i ha afirmat que les noves millores potencials estaran vinculades a la major aportació de fons estatals. En aquest sentit, ha lamentat la pèrdua dels 38 milions d'euros de subvenció que estava pactada en els comptes de 2019 per part del Govern de Pedro Sánchez i els seus socis parlamentaris.

El regidor de Mobilitat Sostenible de València, Giuseppe Grezzi, present en l'acte, ha afirmat que el metro nocturn suposarà "un abans i un després" per a la ciutat i ha afegit que el Consistori ha treballat al costat de la Conselleria per a la seua posada en marxa en el si de l'Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV). A més, ha destacat la importància del transport públic col·lectiu referent a la seguretat de l'oci nocturn.

Balanç des de la seua posada en funcionament

Des de la seua posada en marxa el passat 14 de desembre, el metro nocturn dels caps de setmana ha prestat servei durant 20 nits, a més de la Nit de Cap d'Any de forma ininterrompuda, i ha transportat a 60.000 viatgers. Tot això en un "context complicat" de vagues que no han permés oferir les freqüències previstes, ha recordat la consellera Salvador.

El servei nocturn habitual es podrà adaptar en dates especials, com els períodes de Nadal i estiu, així com en circulacions extraordinàries com les que s'activen en Falles.

Consulta aquí más noticias de València.