L'Agència Tributària Valenciana arranca amb 226 empleats per a combatre el frau
L'Agència Tributària Valenciana arranca amb 226 empleats per a combatre el frau DÍAZ, FERRANDO, SOLER Y ROCA

La nova directora de l'Agència Tributària Valenciana (ATV), Sonia Díaz, assumeix el càrrec amb "molta il·lusió i moltes ganes" per a avançar en la lluita contra el frau fiscal i fomentar el compliment voluntari de les obligacions tributàries prestant una "ajuda amable" al contribuent.

A més espera assumir en el futur, entre 2020 i 2021, noves competències que fins ara manté l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), com és la 'recaptació executiva' pròpia -quan el contribuent no compleix amb el període normal/voluntari de pagament-.

També preveu ampliar a altres ens territorials, col·laboracions com la qual ja s'ha iniciat amb l'Ajuntament de València per a la recaptació executiva i que en aquest cas ha permés al consistori valencià recaptar més de 4 milions d'euros en el cobrament de multes de trànsit impagades.

Per a açò, compta amb una plantilla inicial de 226 empleats, sobre una Relació de Llocs de treball (RPT) de 380, que espera ampliar i fins i tot poder duplicar en el futur.

Així ho ha avançat Sonia Díaz durant la seua presentació com a nova titular del càrrec, en roda de premsa junt al conseller d'Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler; la secretària autonòmica d'Hisenda, Clara Ferrando; i del director general de Tributs i Joc, Eduardo Roca, fins ara al càrrec de l'Institut Valencià d'Administració Tributària (IVAT) que ha precedit a l'Agència Tributària Valenciana.

Entre les seues prioritats, la nova directora general de l'ATV ha assenyalat la modernització de l'organisme a través de la informàtica, de manera que es puga avançar en l'intercanvi de dades entre organismes i en la consolidació de la cita prèvia a través del web, que en 2018 va permetre atendre sense cues a 1.252 persones.

Així mateix espera millorar la gestió tributària, sobretot en temes mediambientals, i fomentar el compliment voluntari de les obligacions del contribuent, prestant també una "ajuda amable" a l'hora de fer la declaració de la renda als ciutadans -en 2018 es va ajudar 40.538 declarants i espera estendre aquest tipus de programes a més municipis-.

Díaz vol també donar "visibilitat" a la inspecció perquè la ciutadania puga constatar que "no és una ficció" i avançar en la detecció de possibles fraus, així com "controlar la prescripció".

En definitiva, ha subratllat la directora general, la idea és "avançar en la modernització i en la professionalització dels mitjans materials i humans, estendre la mà al contribuent, i millorar la verificació i inspecció de les operacions", ha conclòs.

Consulta aquí más noticias de València.