Per reduir la mortalitat i col·lapses. La Generalitat licitarà enguany el projecte d’un carril per a autobusos i vehicles d’alta ocupació, coneguts amb el nom de VAO i en els quals van més de dos ocupants. S’implantarà a la carretera C-58, que uneix Terrassa i Barcelona i es preveu que entri en funcionament a mitjans de l’any que ve.

L’objectiu d’aquest carril especial per al transport col·lectiu és disminuir la mortalitat vial i els col·lapses en les principals carreteres d’accés a la capital catalana. El projecte és una de les 57 mesures que inclou el Pla de Seguretet Viària 2008-2010 i, en total, pretén reduir a la meitat la sinistralitat en el pròxim trienni respecte a l’any 2010.

A més, el Ministeri de Foment està acabant de fer un projecte similar per a la carretera B-23, va informar ahir el conseller d’Interior, Joan Saura, qui també va afegir que un dels objetius de la Generalitat és implantar un carril de les mateixes característiques a la C-31, entre Badalona i Montgat.

4 preguntes sobre...

... El nou pla de seguretat a la carretera

1 Posaran més radars? Sí. Es contempla la col·locació de 105 en total, 35 cada any.

2 Hi haurà més reduccions de velocitat? Sí, el límit de 80 km/h s’estendrà a més punts.

3 S’ha reduït la sinistralitat a les carreteres catalanes? En l’últim any ha baixat un 42% a les carreteres interurbanes, i un 15% a les urbanes. Els accidents mortals en moto s’han doblat.

4 Com van ser els sinistres? En el 40% els morts havien consumit alcohol i en el 5%, drogues.