Comunitat Valenciana

Trenta busos articulats nous aniran a les línies 19 i 99 per la seua elevada demanda

  • L'empresa municipal de València rebrà entre febrer i març 36 vehicles comprats per 13,86 milions.
  • En mesurar 18 metres de llarg, poden portar a més viatgers, la qual cosa evita la supressió de trajectes.
  • La línia 99, creada fa dos anys i mig, és ja la tercera més utilitzada de tota la xarxa, i la 19 la cinquena.
Un autobús articulado híbrido de la línea 92, a su paso por la Gran Vía Marqués del Turia.
Un autobús articulado híbrido de la línea 92, a su paso por la Gran Vía Marqués del Turia.
20MINUTOS.ES
Un autobús articulado híbrido de la línea 92, a su paso por la Gran Vía Marqués del Turia.

Una remesa de 36 nous autobusos articulats (de 18 metres de llarg, enfront dels 12 del model convencional) i de tecnologia híbrida (menys contaminants) arribarà a les cotxeres de l'Empresa Municipal de Transports (EMT) de València entre els pròxims mesos de febrer i març.

Es tracta d'un lot que la companyia pública ha comprat per 13,86 milions d'euros per a rejovenir la seua envellida flota i, de pas, millorar la prestació del servei en línies que han experimentat un notable increment d'usuaris.

D'ells, 30 ja tenen assignades les línies en les quals prestaran servei una vegada siguen revisats i posats a punt. En concret, 19 nous autobusos aniran a la línia 99, creada al juliol de 2016 inicialment entre el Palau de Congressos i el Cabanyal, i que al febrer de l'any passat es va ampliar fins a la Malva-rosa. Dos anys i mig després de la seua posada en marxa, aquest itinerari és ja el tercer en nombre d'usuaris de tota l'EMT, amb 4,99 milions de viatgers, la qual cosa en opinió de la companyia justifica una ampliació de la capacitat dels seus vehicles.

Altres 11 busos articulats es destinaran a la línia 19 (Ajuntament-Marina-Malva-rosa), que va registrar 3,3 milions d'usuaris l'any passat i és la cinquena més utilitzada de la xarxa. Es dóna la circumstància que aquestes dues línies eren les úniques del top cinc que no tenien autobusos compostos, ja que les dues primeres (90 i 89, que superen els cinc milions de viatgers) i la quarta (la 92, amb 4,58 milions) ja presten el seu servei amb vehicles de 18 metres. Les següents són la 71 (3,2 milions d'usuaris) i la 95 (3,1 milions).

Els sis autobusos articulats restants quedaran "en reserva", és a dir, serviran per a reforçar altres línies de forma puntual, com les 89 i 90 i la 25, la demanda de la qual augmenta a l'estiu cap al Saler, el Perellonet i el Palmar.

Des de la companyia municipal destaquen la importància de la incorporació d'aquests nous autobusos més grans per a millorar el servei, que a vegades presenta problemes "no de freqüència, sinó de capacitat". Quan un autobús s'omple, activa el cartell de complet i no admet més viatgers, la qual cosa incrementa les esperes en les parades fins que arriba un nou comboi.

Aquesta situació es dóna amb freqüència en hores punta, per exemple, en la línia 99, a causa del seu llarg recorregut des del Marítim fins a Campanar a través de la ronda sud. En ell es troben hospitals com La Fe, el Doctor Peset i el General, a més de diversos centres comercials i de la Ciutat de les Arts i les Ciències.

Després d'aquestes adquisicions, el nombre d'autobusos articulats de l'EMT de València pujarà dels actuals 45 fins a 81, mentre el parc de vehicles híbrids s'elevarà de 42 a 78.

Nova cotxera per a guardar-los

Els nous busos articulats es guardaran en una nova cotxera habilitada al costat de les quals l'EMT té en Sant Isidre, en uns terrenys cedits per l'àrea de Cementeris. Les actuals dependències s'havien quedat xicotetes per a una flota que haurà crescut en 176 nous vehicles entre 2015 i 2019.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento