Empresaris de Font del Gerro mostren la seua "decepció" davant la "nul·la inversió" de Foment per a la N-220
Empresaris de Font del Gerro mostren la seua "decepció" davant la "nul·la inversió" de Foment per a la N-220 ASOCIACIÓN EMPRESARIOS FUENTE DEL JARRO

Asivalco ha censurat que, "malgrat les promeses i expectatives creades", la "gran oblidada" en els comptes "serà, un any més, la necessària ampliació de la N-220, també coneguda per Carretera de l'Aeroport", ha indicat en un comunicat.

Des de Font del Gerro, "hi havia moltes esperances depositades en el Ministeri de Foment" perquè el ministre de Foment, José Luis Ábalos, "coneix el problema dels embossos continus en la N-220 i la necessitat d'un accés directe a la segona fase des de la V-30, ja que va visitar personalment les instal·lacions en 2016, quan estava en l'oposició, per a traslladar aquest problema al Congrés dels Diputats", ha destacat l'associació.

També ha incidit que "fa amb prou faenes quatre mesos el propi delegat del Govern a la Comunitat, Juan Carlos Fulgencio, va visitar Font del Gerro" i va traslladar als empresaris que aquesta "actuació era prioritària perquè considerava necessari acabar amb la congestió de vehicles que es produeix en aquesta via".

"Ja en passats exercicis es van pressupostar els mateixos tres milions d'euros que, segons informació del Ministeri de Foment ara s'han tornat a reflectir en els comptes de 2019, encara que segons altres informacions la quantitat realment consignada és d'amb prou faenes 100.000 euros. En qualsevol cas, aquestes quantitats quedarien molt lluny del compromès el passat any per a aquesta actuació: 20 milions per a 2019 i altres 32 milions per a 2020", ha criticat Asivalco.

Els empresaris tenen la "sensació de que, malgrat les bones paraules i a l'interés mostrat pels diferents responsables polítics, a l'hora de la veritat no s'avança en absolut en cap solució concreta".

"GARANTIR LA SEGURETAT DELS TREBALLADORS"

Han defès que el desdoblament de la N-220 i accés directe des de la V-30 és un "projecte imprescindible no solament per a evitar problemes d'embossos, sinó per a garantir la seguretat dels 4.000 treballadors de les empreses situades en la fase II de Font del Gerro".

A més, la N-220 és una via amb un alt nivell de sinistralitat en la qual s'han donat "diversos accidents amb morts en els últims anys", ha ressaltat.

D'altra banda, les obres complementàries o alternatives a aquesta actuació, com el segon túnel del polígon o la creació d'un pas a nivell d'emergència, "tampoc avancen i ni tan sols s'ha iniciat la reparació de l'únic túnel del polígon, que va rebre danys després d'un accident amb un camió a principis del mes de novembre", ha retret.

Consulta aquí más noticias de València.