L'anunci de l'aliança entre Ford i Volkswagen a nivell mundial per al desenvolupament de vehicles és “una mala notícia” per a la planta que la multinacional estatunidenca té en la localitat valenciana d'Almussafes i que dóna ocupació directa a 7.400 persones i indirecte a diverses desenes de milers més. Així ho va qualificar aquest dimarts el president del comité d'empresa de Ford València i responsable d'UGT-Ford, Carlos Faubel, que considera que la col·laboració entre tots dos gegants automobilístics genera “incertesa” en la factoria valenciana.
Els màxims responsables de totes dues companyies van segellar aquest dimarts la col·laboració, centrada en la producció de vehicles comercials i camionetes pickup per a “mercats globals”, la qual cosa els permetrà estalviar costos de desenvolupament. A més, van signar un memoràndum d'enteniment per a “investigar la col·laboració en vehicles autònoms, serveis de mobilitat i vehicles elèctrics”.
Encara que el director general de Ford, Jim Hackett, va indicar que els vehicles fabricats compartiran components però mantindran identitats pròpies i que no espera que l'aliança implique la reducció de la força laboral de la companyia, els sindicats van rebre la notícia com un pitxer d'aigua freda.
Segons Faubel, “l'acord diu que Ford es dedicarà als vehicles de major grandària i Volkswagen es dedicarà a les furgonetes urbanes. I nosaltres no som Volkswagen”, va assegurar. “Tot indica que no és un bon senyal” per a Almussafes, va afegir. En opinió del dirigent sindical, aquest anunci “coincideix” en el temps amb els plans globals de reestructuració de la companyia, i més en concret amb l'ajust que es durà a terme a Europa.
De fet, “Ford ha dit que anava a anar prenent decisions en els pròxims sis mesos, i ho està fent”, ha manifestat Faubel. Sense anar més lluny, el president de Mercats Globals de Ford, Jim Farley, va afirmar, en referència als ajustos a Europa, que l'empresa farà “tot el que haja de fer” perquè les plantes del vell continent siguen rendibles.
En canvi, des del Clúster d'Automoció de la Comunitat Valenciana, que agrupa els proveïdors, veuen l'aliança entre tots dos fabricants de vehicles com “una oportunitat” per a la planta valenciana d'Almussafes i la seua indústria auxiliar.
Calma tibant fins a la primavera
La factoria d'Almussafes va reprendre la producció la setmana passada després de l'aturada iniciada el 18 de desembre a conseqüència de l'Expedient de Regulació d'Ocupació Temporal (ERTE) aprovat arran del descens de la demanda. Segons el comité d'empresa, serà possiblement a la primavera, entre març i abril, quan es concretaran les mesures de reestructuració per a la planta valenciana. Carlos Faubel demana que els ajustos donen “marge per a la negociació”.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios