Comunitat Valenciana

Ford Almussafes avisa que la transició cap a vehicles elèctrics implica "ajustos"

  • Dionisio Campos, director de fabricació, considera que aquests canvis s'han de fer "el més prompte possible".
Planta de Ford a Almussafes
Planta de Ford a Almussafes
FORD - Archivo
Planta de Ford a Almussafes

El director de Fabricació de Ford Espanya, Dionisio Campos, ha avisat aquest divendres que la transició cap als vehicles elèctrics "implica ajustos que cal prendre al més prompte possible", per la qual cosa en la planta valenciana d'Almussafes s'ajustarà la producció "en funció del mercat".

Així ho ha manifestat en una nova sessió del 'XXVIII Seminari Étnor' que aborda els Desafiaments Ètics per a l'Empresa en un Món Digital. L'efecte de la robotització en l'ocupació, la inversió en intel·ligència artificial, el maneig òptim de les dades, les noves solucions de mobilitat o el model educatiu del futur, són alguns dels reptes que Campos ha plantejat durant la jornada, segons ha informat l'organització en un comunicat.

Campos ha apostat per adaptar-se "en el moment en el qual el mercat ho requerisca. Per aquest motiu, els vehicles que la companyia llançarà van cap a la hibridació, amb 40 models d'aquestes característiques, dels quals 16 seran totalment elèctrics. "Aquesta transició comporta canvis i ajustos, i si cal prendre decisions ho anem a fer al més prompte possible", ha assegurat.

El directiu de Ford ha assenyalat que la companyia està "constantment veient les necessitats de l'entorn i cal adaptar-se al mercat. Per açò recentment Ford va comprar una fàbrica de patinets. La gent valora el seu temps i en les ciutats cal buscar solucions al cotxe. Tenim ja aplicacions que proveïxen serveis útils i solucions a les quals el vehicle tradicional, amb l'evolució de les ciutats, no van a poder arribar".

"Evolució ordenada"

Per a Dionisio Campos la indústria de l'automòbil està forçada a transformar motoritzacions per a reduir els nivells d'emissió. "La tecnologia de combustió no es pot canviar de la nit al dia. Anem cap al vehicle elèctric però aquests vehicles també tenen inconvenients", ha advertit. D'aquesta manera, ha advocat per "fer una evolució ordenada".

Segons el directiu, "vivim una evolució dels processos industrials però amb una velocitat de canvi molt major, la qual cosa impedeix tindre estabilitat". "Sempre hi ha hagut dades però no sempre les hem aprofitat".

Robots: En 10 anys reduiran el cost de producció un 30%

Ford compta amb robots col·laboratius, sistemes d'infrarojos, d'ultrasons que perceben el que no escolta l'oïda humana. "Amb aquests sistemes d'innovació i les dades podem arribar a la fàbrica intel·ligent, que pense" i "dins de 10 anys els productes que fabriquem hui tindran un 30% menys de cost de producció i arribaran a l'usuari amb menor preu", ha augurat el director de Fabricació de Ford Espanya.

L'alt directiu de la Ford ha recordat que els robots han estat en la fàbrica d'automòbils des dels anys 50 i ha assegurat que seguiran existint mentre que siguen econòmicament viables. "Els robots venen a ajudar a ser més competitius. No lleven llocs de treball, però sí els transformen".

La planta d'espanyola de Ford a Almussafes (València) és una de les factories d'automòbils més robotitzades d'Europa. En l'última reforma de Ford Espanya es van instal·lar 1.000 robots i es va contractar 3.000 persones. Té 'robots col·laboratius' amb tasques d'ajuda que fan treballs repetitius o funcions on l'ésser humà no pot arribar. "Cal ser pioners en la implementació d'eixos elements tant per a servicis com a producció", ha defès Campos.

En aquest sentit, ha assegurat que "en aquests moments són ferramentes d'ajuda al treballador. La tasca de l'operari està evolucionant, ha de canviar cap a més creativitat i coordinació, amb noves capacitats. Les tasques repetitives van a ser cosa de robots, ho fan millor que els éssers humans. I les organitzacions aniran canviant, l'operador haurà de prendre decisions, hi haurà menys càrrecs intermedis i els operaris seran més decisius", ha conclòs.

Cultura i educació

Per la seua banda, el periodista i director d'Innovadors by Inndux, Eugenio Mallol, ha defés la necessitat d'integrar cultura i innovació. "En aquests moments necessitem a gent de la cultura en la innovació i l'empresa. els Estats Units i el Regne Unit van al capdavant d'inversió en intel·ligència artificial i s'estan plantejant debats ètics en la innovació. Espanya ha de tindre veu en eixe debat, amb l'aportació més necessària que mai de la cultura".

Una altra de les qüestions crucials és què model educatiu encaixa en aquesta revolució que vivim. Tant Mallol com Campos han coincidit que té difícil encaix perquè "la revolució es caracteritza per la seua velocitat i la realitat és que des que s'adapta un grau fins que ixen els primers jóvens passen almenys quatre anys, i pot estar ja desfasat amb la realitat del mercat. La indústria té una necessitat de formació contínua, integrant nous processos dia a dia, i la universitat i l'empresa haurien d'acostar-se per a oferir una formació cada vegada més especialitzada i menys generalista".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento