València enceta una campanya per a previndre actituds sexistes

  • Amb el lema 'Fora de lloc', es portarà a terme en uns 500 locals de la ciutat per a conscienciar sobre aquest tema.
  • El pressupost s'ha obtingut amb els sous dels funcionaris que van secundar la vaga del 8 de març.
Presentació de la campanya 'Fora de lloc'
Presentació de la campanya 'Fora de lloc'
EUROPA PRESS

La campanya 'Oci lliure d'agressions sexuals' arribarà a partir d'aquesta setmana, coincidint amb les jornades festives de Nadal, a uns 500 locals de València -com bars, pubs i discoteques- amb l'objectiu de previndre actituds sexistes contra les dones. Així, amb el lema 'Fora de lloc' es repartiran flyers i cartells per a conscienciar als clients dels establiments de la importància de ser "part de la solució, no del problema".

Així ho ha explicat la regidora d'Igualtat i Polítiques Inclusives, Isabel Lozano, que ha presentat els detalls de la campanya, impulsada per l'Ajuntament en col·laboració amb la Federació Empresarial d'Hoteleria de València.

Lozano ha destacat la intenció de la campanya -dissenyada pels creatius de Democràcia Estudi d'entre les 26 propostes que es van presentar al procés de selecció- és provocar un "impacte potent" en un moment en el qual hi ha "més consciència de denúncia dels fets" i "menys sentiment de vergonya i de culpa".

Per la seua banda, el gerent de la Federació Empresarial d'Hoteleria de València, David Izquierdo, ha destacat que, encara que qualsevol ocasió és bona, la campanya té "molt sentit en aquest moment" i que el sector hosteler és "clau" per a treballar en aquest tipus de campanyes.

En aquesta línia, Izquierdo ha destacat el suport de la regidora i de l'administració "des del primer moment". A més, ha subratllat que se'n va a tractar d'una campanya de llarg recorregut, començant aquest cap de setmana, en els dies més forts de l'any, però que també estarà present en festivals i esdeveniments multitudinaris. D'aquesta manera, la federació s'encarregarà de la seua distribució, que durant aquest cap de setmana ja repartirà materials entre 400 i 500 locals de València.

El pressupost de la campanya ha sigut de 17.761,59 euros, sufragat gràcies a la decisió de destinar a aquesta fi social els sous dels funcionaris que van secundar la vaga feminista del passat 8 de març.

A més, la regidora ha ressaltat que la campanya és un "exemple de col·laboració que intentem estendre entre l'administració i diferents sectors de la societat", per a "implicar en la defensa dels drets i les llibertats de les dones".

El creatiu de Democràcia Estudi Javier Tortosa ha agraït la confiança cap al seu treball ja que es tracta d'un "gran repte" elaborar una campanya local en un moment en el qual existeixen moviments tan globals com el #Metoo.

"Missatge d'alerta"

Els flyers, també enfocats al turisme, es repartiran en castellà, valencià i anglés. En el seu disseny predominarà el color taronja que pretén ser un distintiu i enviar un "missatge d'alerta", que ens convida a "assenyalar aquests problemes" i a adonar-nos que "som part del problema i també de la solució". A més, s'utilitzaran elements de l'oci nocturn per a representar la sexualitat i mostrar clarament "el que és l'oci".

Així mateix, perquè aquesta campanya no solament arribe mitjançant al mobiliari urbà i per cartelleria als espais d'oci, també se'n va a desenvolupar la campanya a través de xarxes socials. Mitjançant hashtags com #foradelloc es podrà alertar de qualsevol tipus d'assetjament o de mostra de violència.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento