L’usuari de l’AVE podrà viatjar gratis a Rodalies utilitzant el mateix bitllet

L’oferta de Renfe és per la tarifa general, d’anada-tornada i del pont AVE. L’entorn de l’estació de Sants estrena canvis de trànsit. Els taxistes cobraran a partir d’avui un suplement de 2,10 euros.
Operaris donant els darrers retocs i solucionant les últimes incidències, ahir, al vestíbul destinat als usuaris de l’AVE a Sants (Alberto Estévez / EFE).
Operaris donant els darrers retocs i solucionant les últimes incidències, ahir, al vestíbul destinat als usuaris de l’AVE a Sants (Alberto Estévez / EFE).
Operaris donant els darrers retocs i solucionant les últimes incidències, ahir, al vestíbul destinat als usuaris de l’AVE a Sants (Alberto Estévez / EFE).
20-F. Dia de l’inici de l’AVE Barcelona-Madrid i, amb ell, de les prop de 350 persones que desembarcaran cada mitja hora a Sants. Al final del dia d’avui seran prop de 12.600 les que s’afegiran als usuaris habituals d’aquesta estació en obres.Els viatgers amb un bitllet AVE (general, d’anada-tornada o del pont AVE) podran fer un viatge gratis a Rodalies, segons va anunciar ahir Renfe, a Barcelona o a Madrid, amb el mateix bitllet. La mesura és per fomentar el transport públic.

Per canalitzar l’augment de viatgers a Sants, s’ha habilitat una parada de taxis a la pl. de Joan Peiró, a la zona posterior de l’estació. Els taxis cobren des d’avui un suplement de 2,10 1 a la sortida de l’estació, amb motiu de l’arribada de l’AVE. I a Madrid, els taxistes avisen als viatgers de l’AVE que poden mancar taxis a Atocha.

Fins que no estigui enllestit l’aparcament soterrat per a cotxes davant del Parc de l’Espanya Industrial –a inaugurarà en un any– es fa un pàrquing provisional per a 150 cotxes.

Més oferta de Bicing

Les motos tenen 255 places a la pl. Països Catalans. També, davant de l’estació de Sants, hi ha una nova parada de Bicing. Pel que fa a la mobilitat, s’han disposat dos carrils exclusiu per als autobusos davant per davant de l’estació. Al seu costat, hi ha tres carrils més per al trànsit rodat, un d’ells previst per desencotxaments ràpids.

A partir d’avui, també es pot anar a Sevilla en AVE en 6.30 h (1.45 h menys de l’habitual) amb preus entre 123,5 i 222,2 euros (49,40 1, la tarifa web).

Igualment, per anar a Màlaga es trigará   també 6.30 h i els preus oscil.laren, segons la categoria del bitllet (Turista, Preferent o Club), entre els 124,30 i els 230, 90  euros

10 preguntas sobre...

El tren de alta velocidad

1 ¿Cuánto tiempo se ha tardado en realizar las obras? Han sido 12 años de obras ferroviarias.

2 ¿Cuándo se puso la primera piedra? El 20 de enero de 1996.

3 ¿Cuántos viajes diarios hará? 34. 17 en cada sentido.

4 ¿Cuánto se tardará en ir de Barcelona a Madrid? Dos horas y 38 minutos en los trenes directos.

5 ¿Dónde paran los trenes que no son directos? En Camp de Tarragona, Lleida, Zaragoza y Guadalajara.

6 ¿Cuál es el precio del billete? 173,35 euros, en Clase Club; 144,50, en preferente; y 96,30 en turista en los trenes sin paradas intermedias.

7 ¿Habrá indemnizaciones si los convoyes llegan con retraso a su destino? Sí. Renfe devolverá el 50% del billete si el tren llega a destino con una demora de entre 16 y 30 minutos y el 100% si el retraso es de más de media hora.

8 ¿Cuántos pasajeros pueden viajar en un AVE? En uno de configuración simple, 404.

9 ¿A qué velocidad irán los AVE? ¿Es el máximo posible? Inicialmente llegan a los 300 km/h, aunque a medio plazo podrán ir a 350 km/h. En periodo de pruebas ha llegado a alcanzar los 404 km/h.

10 ¿Cuáles son las medidas de los trenes? Un AVE mide 200 metros de largo; 2,59 metros de ancho y 3,89 metros de alto. Cada vagón mide 24,7 metros. Aunque los de clase club y la cabecera son más largos (25,6 metros).

95% de puntualidad en Cercanías... con averías

El Cecof se despidió ayer, coincidiendo con retrasos en la línia C4 norte por una nueva incidencia Ô El secretario de Estado de Infraestructuras, Víctor Morlán, hizo ayer su última aparición para despedir el Centro Coordinador de la Operación Ferroviaria (Cecof), que se montó en Barcelona en agosto de 2007 para  dar respuesta a los problemas en Cercanías y poner en marcha la línea de alta velocidad.

El acto en la delegación del Gobierno coincidió con una nueva avería en Cercanías, en este caso, en el sistema de señalización en Castellbisbal, que empañó la despedida del Cecof. La avería causó retrasos superiores a los 30 minutos en los trenes que circulaban por la línea C4 norte. Antes de las 08.00 horas se restableció la normalidad.

Desde la creación del Cecof, Fomento ha invertido 70 millones de euros en la mejora de la red ferroviaria de Barcelona y en material rodante. Aunque Morlán explicó que prevén invertir 120 millones más hasta 2009.

Como ejemplo, el secretario de Estado destacó la rehabilitación de más de 170 km de líneas eléctricas y catenarias, así como cuatro nuevas subestaciones de suministro. Y se han mejorado los enclaves eléctricos en los túneles.

«Prueba de que las actuaciones están dando frutos», hizo notar ayer Morlán, «es que durante la última semana se ha alcanzado un índice de puntualidad del 95,6%» en toda la red de Cercanías.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento