Comunitat Valenciana

El servei nocturn de metro 'A la lluna de Metrovalència' arranca el 14 de desembre enmig de jornades de vaga

  • VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)
Tramvia de Metrovalència
Tramvia de Metrovalència
GVA - Archivo
Tramvia de Metrovalència

El nou servici nocturn de Metrovalència començarà a funcionar a partir del pròxim divendres 14 de desembre amb trens que circularan per València i la seua àrea metropolitana tots els divendres, dissabtes i vespres de festius fins a prop de les 2.30 hores. A més, en Nit de cap d'any hi haurà servici, per primera vegada, de manera ininterrompuda i el dissabte 15 una jornada de portes obertes

amb servici nocturn gratuït i actuacions musicals en diferents estacions.

Per a cobrir les necessitats de personal, un total de 47 nous treballadors se sumaran a la plantilla d'FGV. Amb ells, la consellera de Vivenda, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, espera que dotar el servici de treballadors "suficients" per a, a més, a partir del mes de febrer de 2019 augmentar la freqüència de pas de les línies de metro i tramvia durant la nit.

L'engegada d'aquest nou servici, que rep el nom de 'A la lluna de Metroalència', coincideix amb diverses jornades de vaga convocades pels sindicats de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), als qui la consellera ha demanat "reflexió" i els ha instat a retirar les parades en Nadal.

Així ho ha manifestat durant la presentació del servici nocturn, en la qual ha donat a conéixer les freqüències de pas de les línies de metro i tramvia fins a febrer. Al desembre, Metrovalència perllongarà la seua hora de tancament els dies 14, 15, 21, 22, 28, 29 i 31, excepte en Nit de Nadal, en la qual el servici es reduirà a última hora com tots els anys. En Nit de cap d'any, s'oferirà servici ininterromput durant tota la nit fins a enllaçar amb el servici del matí de l'1 de gener.

FREQÜÈNCIES I LÍNIES NOCTURNES FINS A FEBRER

A partir del 14 de desembre, 'A la lluna de Metrovalència' oferirà línies de metro per València i l'àrea metropolitana amb una freqüència de pas entre 20 i 30 minuts pel centre de la ciutat, a partir de l'últim servici habitual abans de mitjanit, en aquells trams en direcció a Aeroport, Torrent, Torrent Avinguda i Marítim-Serradora.

Cada 60 minuts, els trens circularan en direcció a les estacions de Seminari, Paterna i Alboraia. Els últims trens en circulació tindran el seu final de destinació a Picassent, Bétera, Llíria, Rafelbunyol i Riba roja del Túria.

Els últims passos pel centre de la ciutat de València, prenent com a referència l'estació d'Àngel Guimerà, en la qual conflueixen les Línies 1, 2, 3, 5 i 9, tindran lloc entorn de les 2.30 hores.

En les línies de tramvia, circularan amb intervals de pas de 60 minuts en totes les Línies, tenint en compte que en la L4 el trajecte és entre Doctor Lluch i Vicent Andrés Estellés. Els últims passos per la parada de Benimaclet cap a les diferents destinacions tindran lloc entorn de les 2.30 hores.

MILLORES PREVISTES A LA FI DE FEBRER DE 2019

Les millores previstes per al primer trimestre de 2019 contemplen que circularan trens per València i l'àrea metropolitana en les línies de metro, amb una freqüència de pas entre 10 i 20 minutos pel centre de la ciutat, a partir de l'últim servici habitual abans de mitjanit, en aquells trams en direcció a Aeroport, Torrent, Torrent Avinguda, Alboraia i Marítim-Serradora.

Cada 40 minuts els trens circularan en direcció a les estacions de Seminari i Paterna, i cada 80 minuts en direcció a Picassent, Bétera, Llíria, Rafelbunyol i Riba-roja de Túria.

Els últims passos pel centre de la ciutat de València, en l'estació d'Àngel Guimerà, cap a les diferents destinacions tindran lloc entorn de les 2.30 hores.

En les línies de tramvia, els trens circularan amb intervals de pas de 40 minuts en totes les línies, tenint en compte que en la Línia 4 el trajecte és entre Doctor Lluch i Vicent Andrés Estellés. Les últimes passades per la parada de Benimaclet cap a les diferents destinacions tindran lloc entorn de les 2.30 hores.

Amb aquest servici, la Generalitat demostra la seua "ferma aposta pel transport públic per a millorar la mobilitat de l'àrea metropolitana de València" i perquè "les persones consumidores d'oci nocturn puguen gaudir en condicions de seguretat de la nit valenciana".

Salvador ha lamentat que "hem hagut d'esperar fins a 2018" per a engegar el servici nocturn de metro i tramvia a València, però quan altres ciutats espanyoles ja ho tenen implantat des de fa temps. No obstant açò, ha volgut destacar que 'A la lluna de Metrovalència' "ha vingut per a quedar-se i anar millorant" en el futur.

En aquest punt ha recordat que el servici s'engega gràcies a la subvenció destinada a l'Autoritat del Transport Metropolità, que en 2018 ha rebut 10 milions d'euros, a repartir amb l'Ajuntament de València i Paterna. Per a 2019, espera que els Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) destinen els 38 milions que la Generalitat porta temps reivindicant i poder millorar no només el servici nocturn, també el diürn, ha apuntat.

UNA VAGA "SORPRENENT"

Respecte a les jornades de vaga, Salvador considera "sorprenent" que els sindicats convoquen parades davant un servici "tan esperat" i que encara no ha començat a funcionar. La consellera ha assegurat que respecta el dret a vaga però creu que en aquest cas, i en plenes dates de Nadal, "deteriora" la imatge d'FGV.

Tal com està plantejada aquesta vaga, ha admès, "va a posar en dificultat el servei de metro nocturn i tota la xarxa en totes les seues franges horàries" pel que ha apel·lat a la "reflexió i a la responsabilitat" per a reclamar la retirada de les parades.

La consellera ha volgut posar en valor l'"esforç conjunt" que s'ha fet per a dotar a la plantilla de conveni col·lectiu en 2016, després d'anys sense conveni des de 2009. Així mateix ha expressat la seua "empatia i solidaritat" amb els treballadors després de l'Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) patit amb l'anterior govern de la Generalitat i amb la "injustícia" d'una baixada salarial del 10%.

No obstant açò, ha volgut deixar clar que ja els va traslladar que la recuperació d'eixe 10% de salari perdut és "impossible" en aquests moments mentre no es canvie la Llei d'Estabilitat Pressupostària de l'anterior ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro, perquè si no incorreria en "frau de llei". També ha aprofitat per a recordar que FGV ha sigut la "segona empresa pública més beneficiada" -per darrere de l'IVASS- de la distribució del 0,2% d'increment de la massa salarial addicional de la Generalitat per a 2018, consignada pels Pressupostos Generals de l'Estat (PGE).

Mostrar comentarios

Códigos Descuento