Desmantellen una organització que va estafar 53.000 euros a clients d'un club de cites a Benidorm
Desmantellen una organització que va estafar 53.000 euros a clients d'un club de cites a Benidorm CNP

El local va obrir les seues portes en el mes d'abril, segons ha informat la Comissaria provincial, que ha precisat que eixe mateix mes ja es va rebre la primera denúncia. A partir d'ací, els investigadors van començar a rebre un "goteig constant" de denúncies per ús fraudulent de targetes bancàries.

Tots els denunciants afirmaven haver sigut estafats de la mateixa manera: contractaven un servici en un reservat de l'establiment per una quantitat prèviament pactada. El pagament havia de realitzar-se mitjançant targeta de crèdit. A l'hora d'abonar la quantitat, la cambrera encarregada de realitzar el cobrament presumptament modificava el valor del mateix afegint, en la majoria de les ocasions, un zero a la xifra, per la qual cosa el client abonava deu vegades més del pactat.

Generalment la còpia del pagament se la quedava l'establiment, no sent conscient el client del realment abonat pel servici contractat. Hi ha una vintena de denúncies.

Analitzades les denúncies i practicades diverses perquisicions policials, els agents van determinar el sistema emprat pels presumptes responsables, "orientat a la clara estratègia d'estafar als clients". El funcionament del "negoci" es basava en l'oferta de balls sensuals i la companyia de dones amb diferents tarifes, en funció dels quals es consumia o del temps que durava l'espectacle.

Totes les empleades, ballarines o cambreres cobraven comissions en funció de la quantitat facturada i, generalment, no romanien treballant en eixe negoci més de tres mesos, la qual cosa dificultava la identificació de totes elles, explica la Policia.

MODUS OPERANDI

Quan els clients es disposaven a realitzar el pagament pels servicis contractats, la cambrera encarregada de realitzar els cobraments mostrava al perjudicat la xifra correcta en la pantalla del TPV, accedint el client i facilitant-li seguidament la seua targeta de crèdit per a procedir al pagament.

En eixe instant i, aprofitant en algunes ocasions l'estat d'embriaguesa del client, una ballarina li distreia interposant-se entre ell i la cambrera, permetent a aquesta última a modificar la quantitat, afegint en la majoria de les ocasions un zero a la xifra sense que aquell s'adonara.

La ballarina seguia distraient-li en el moment d'introduir la clau en el datàfon, per la qual cosa d'aquesta manera es pagava sense el consentiment de la víctima de l'estafa deu vegades més pels servicis contractats. A més, la còpia de l'abonament se la quedava presumptament l'establiment per a evitar que el perjudicat s'adonara del que hi havia finalment pagat.

En altres ocasions, les quantitats cobrades ni tan sols obeïen a una petició dels clients, sinó que eren cobrades de forma aleatòria per les cambreres. Començaven sent baixes per a anar pujant exponencialment fins a finalment adaptar-se al crèdit de la targeta de la víctima.

Amb aquesta manera de procedir, l'organització presumptament va aconseguir estafar en a penes huit mesos més de 53.000 euros a clients i de moment són 20 les denúncies formulades, encara que no es descarten més afectats.

ORGANITZACIÓ

L'organització estava composta per diversos estrats relacionats de forma jeràrquica, on cada integrant comptava amb una funció. En la cúspide de la piràmide es trobaven els propietaris del negoci que es troben presumiblement a Polònia. Ells són els que controlaven tota l'activitat del negoci a través de les càmeres de vídeo vigilància de l'establiment i arreplegaven tots els pagaments realitzats amb els datàfons en un compte bancari polonés.

En un graó inferior estava el soci a Espanya. Aquesta persona figurava com a administrador únic, apoderat, encarregat i responsable de l'establiment. S'encarregava presumptament de formar a les xiques impartint-los clares directrius de com havien de procedir amb els clients. En la part més baixa de la piràmide es trobaven les empleades que treballaven directament en el local.

Amb tot l'anterior, els agents van establir un operatiu al setembre que va concloure amb la detenció de tres empleades del local, totes elles de nacionalitat polonesa de 22, 23 i 27 anys.

Així, el dia 21 de novembre, els investigadors de la Brigada de Policia Judicial de Benidorm van procedir a la inspecció del local juntament amb agents de la Unitat de Seguretat privada de la Comissaria Provincial d'Alacant i de la Unitat Adscrita de la Policia Nacional, on van intervenir 3.300 euros en efectiu i 90 lliures esterlines. En aquesta inspecció van detindre l'encarregat i responsable de l'establiment, polonés de 34 anys.

Els quatre detinguts van ser acusats de cometre presumptament un delicte d'estafa continuada mitjançant ús fraudulent de targeta i pertinença a organització criminal, quedant pendents de localitzar altres nou persones, que presumiblement es troben en el seu país, entre els quals destaquen els presumptes capitosts de l'organització.

Amb aquestes detencions dutes a terme per agents de la Brigada de Policia Judicial de la Comissaria de la Policia Nacional de Benidorm, s'han aclarit fins al moment 20 delictes d'estafa.

Consulta aquí más noticias de Alacant.