Renfe triplica el seu servei de Castelló a Vinaròs
Renfe triplica el seu servei de Castelló a Vinaròs EUROPA PRESS

Un total de 24 trens uneixen ja Castelló i Vinaròs. Als vuit (quatre d'anada i quatre de tornada) que hi havia, se sumen des d'aquest dilluns16 més, la qual cosa triplica l'oferta ferroviària existent entre ambdues ciutats de dilluns a divendres. Aquests passaran també per Benicàssim, Orpesa, Torreblanca, Alcalà de Xivert i Benicarló-Peníscola. 

L'ampliació del servei va ser inaugurada aquest dilluns pel ministre de Foment, José Luis Ábalos, i el president de la Generalitat, Ximo Puig, en l'estació de Castelló –on els van esperar un grup de persones amb pancartes en les quals demanaven un Rodalies digne–, un any després que s'anunciara la posada en marxa d'aquests serveis després de dècades de reivindicacions per falta de trens. 

De fet, fou l'anterior ministre de Foment, del PP, Íñigo de la Serna, qui, el 30 de novembre de 2017, va prometre l'ampliació de freqüències, aprovada en el Consell de Ministres el 15 de desembre. 

Sobre el seu retard, Ábalos va dir que, fins ara, “la justificació per a no iniciar-les havia sigut que estava pendent de l'aprovació de les obligacions de servei públic i el seu reflex en el nou contracte de l'Estat amb Renfe”, però tot i que encara no s'haja signat aqueix contracte “no podien esperar aquests serveis i s'ha realitzat amb càrrec als pressupostos de Renfe”, per la qual cosa “també es podien haver posat en marxa abans”. 

Aquestes declaracions van generar crítiques per part del PP, que va lamentar la tardança del servei i va acusar als socialistes de “atribuir-se una millora que ha dut a terme el PP en solitari”. Aquesta nova inversió, emmarcada en les Obligacions de Servei Públic (OSP), suposa donar servei a 750.000 usuaris més a l'any, 2.100 més al dia. 

El seu objectiu és millorar l'oferta pública i col·lectiva i augmentar els serveis i les freqüències en una forqueta d'horaris que s'estableix des de les 06.25 fins a les 21.07 h.

A més, els trajectes compten amb una tarifa especial subvencionada i descomptes per a joves, tercera edat, famílies nombroses i usuaris habituals mitjançant els diferents abonaments disponibles, entre els quals destaca un per a estudiants, especialment per als de la Universitat Jaume I.

Compromís de liberalitzar l'AP-7 

Ábalos va reiterar també el seu compromís de liberalitzar l'AP-7 i va dir que va a deixar “ben clara” la posició del Ministeri de Foment amb “una demostració el 30 de novembre sobre el futur de l'AP-1 a Burgos” que serà “el model a seguir”. Abans d'arribar a la data que posa fi a la concessió de l'AP-7 (31 de desembre de 2019), el ministre va anunciar que es realitzarà un estudi que determine les actuacions que ha de dur a terme la concessionària perquè l'estat de conservació previ a la seua reversió siga l'adequat.

Consulta aquí más noticias de Castelló.