Així és el nou pàrquing al costat del Mercat Central de València: cinc plantes, 431 places i 46 d'inici per a residents

  • L'EMT, que es farà càrrec del recinte de la plaça de Bruges durant 15 anys, indicarà com reservar les places. 
  • El ple de l'Ajuntament encarregarà aquest dijous a l'empresa pública la gestió del cèntric aparcament. 
  • La primera planta serà per a logística dels comerciants, i hi haurà 29 places per a motos i 46 per a bicicletes.
Interior del aparcamiento, que se abrirá antes de las compras navideñas.
Interior del aparcamiento, que se abrirá antes de las compras navideñas.
20MINUTOS.ES

La Comissió d'Urbanisme de l'Ajuntament ha aprovat aquest dilluns la proposta, que es portarà al ple del pròxim dijous, perquè l'Empresa Municipal de Transports (EMT) de València gestione per primera vegada un aparcament. Serà el batejat com Centre Històric-Mercat Central, situat sota la cèntrica plaça Ciutat de Bruges, durant els pròxims 15 anys (amb opció de ser prorrogats). La nova infraestructura, amb un total de 431 places, disposarà de 46 d'eixida per a residents, i la resta s'oferiran en rotació.

Segons han indicat des del Consistori, els estudis per a l'elaboració del pla de funcionament i gestió de l'aparcament es van iniciar el passat 17 de setembre a instàncies de la Regidoria de Mobilitat Sostenible, i han comptat amb l'assistència tècnica d'EMT Madrid, que gestiona més de 20 aparcaments en aqueixa ciutat.

En aqueix moment, l'EMT de València va realitzar els estudis de mercat i de viabilitat econòmica que van concloure amb una "extensa memòria econòmica i justificativa on es van incloure els costos del servei i el suport tècnic rebut". Recolzat finalment el passat 9 de novembre per l'informe de l'Interventor General Municipal, l'encàrrec i el model de gestió de l'aparcament s'ha aprovat aquest matí en la Comissió d'Urbanisme.

El aparcamiento contará con 40 plazas con puntos de recarga para vehículos eléctricos.
El aparcamiento contará con 40 plazas con puntos de recarga para vehículos eléctricos.

Una vegada l'encomana s'oficialitze definitivament dijous que ve en el Ple, EMT València comunicarà oficialment la via per a sol·licitar la reserva de places per part de les persones interessades, han assenyalat les mateixes fonts.

Places per a motos, bicis i recàrrega de cotxes elèctrics

L'aparcament, que té com a termini d'obertura abans de les compres nadalenques, disposa de cinc plantes subterrànies amb capacitat per a 431 places. La primera serà per a ús de treballs de logística dels comerciants de l'entorn i del Mercat Central i per a bicicletes.

El recinto ubicado junto al Mercado Central también dispondrá de plazas para personas con movilidad reducida.
El recinto ubicado junto al Mercado Central también dispondrá de plazas para personas con movilidad reducida.

A més, hi haurà dos tipus de places diferenciades. Unes (inicialment seran 46, encara que el nombre podrà variar atenent a la demanda), per a residents, comerciants o treballadors de l'àrea d'influència de l'aparcament, que podran tenir un ús per termini d'un, tres o cinc anys (abonament de llarga durada); les altres places de l'aparcament seran de rotació, amb tarifa horària o mitjançant abonaments mensuals, trimestrals i anuals. A més, hi haurà 29 de motos, 46 de bicicleta i 11 de mobilitat reduïda. Del total de places, 40 comptaran de partida amb punts de recarrega per a vehicles elèctrics.

Després de fer un estudi sobre els aparcaments de l'entorn, EMT mantindrà les tarifes oficials per a les places de rotació horària, idèntiques als aparcaments de Reina i Parcent. El regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, ha destacat la importància que siga una empresa pública la que gestione aquesta infraestructura en el centre de la ciutat. "Que siga EMT l'encarregada del pàrquing assegura una bona gestió que, a més, redundarà en benefici dels veïns i veïnes de la ciutat de València", ha afirmat.

"Lamente que un cas tan clar de benefici col·lectiu no haja sigut recolzat per unanimitat i hàgem comptat de nou amb l'oposició del Partit Popular, que ha tractat d'entorpir el treball municipal fins a l'últim minut", ha afegit. "És alguna cosa que solament es pot entendre des de la seua frustració davant l'evidència que en tres anys el nou govern municipal ha fet el que ells no van fer en vuit i van deixar empantanat, però fins i tot així lamentem que pensen i actuen en aquests termes i no tenint en compte el benefici col·lectiu", ha conclòs.

Els termes econòmics de l'encàrrec a EMT València com a mitjà propi de l'Ajuntament estableixen un percentatge sobre la facturació anual que serà progressiu, començant amb un 40% el primer any, fins a arribar al 60% el cinquè i a partir d'ací mantenint aquesta proporció.

Comunitat Valenciana

Mostrar comentarios

Códigos Descuento