Comunitat Valenciana

Els sindicats de Ford rebutgen un complement salarial del 70% durant l'ERTO

  • UGT i CCOO ho consideren "insuficient" i per a Intersindical suposa una "falta de respecte a la plantilla".
  • El 15 de novembre hi ha comité europeu per a veure con queda la reestructuració de Ford Europa.
Planta de Ford a Almussafes
Planta de Ford a Almussafes
ARCHIVO
Planta de Ford a Almussafes

La direcció de Ford Almussafes ha traslladat aquest dilluns als sindicats una proposta que ofereix un 70 per cent de complement salarial durant l'Expedient de Reducció Temporal d'Ocupació (ERTO) i que els dies 10, 11 i 31 d'octubre es comptabilitzen com a vacances de jornada industrial, una oferta que UGT i CCOO consideren "insuficient" i que per a Intersindical suposa una "falta de respecte a la plantilla".

Així ho han explicat a Europa Press representants sindicals després de la segona reunió de negociació de l'ERTO de les plantes de Vehicles i Motors, celebrada aquest dilluns. L'empresa ha informat que estaria disposada al fet que el dia 10 i 11 d'octubre, matí i vesprada, i el 9 i 10 d'octubre, en torn de nit, siguen jornades industrials, "però ha de formar part de l'acord de l'ERTO", ha precisat CCOO en un comunicat.

Així mateix, per a "demostrar la seua bona voluntat", Ford considerarà el dia 31 d'octubre com a jornada industrial per a torns diürns i el 18 per al torn nocturn, però el dia 30 d'octubre seria laborable per al torn de nit, ha indicat CCOO.

Aquesta organització sindical considera que l'oferta és "insuficient ja que no hi ha cost per a l'empresa i, en canvi, el cost per al treballador és molt més elevat". En aquest sentit, els empleats deixen de percebre "la part que no complementa l'empresa fins al 100%, i "posen el seu atur", "començant a generar un nou atur que en cas de tornar a entrar en un ERTO o ser despatxat li donarien a triar entre el vell o nou atur perdent el que no trie".

CCOO ha incidit que "els dies d'atur, en ser solts, computen com 1,25 dies, per tant, dos dies equivalen a tres, si són tres dies equivalen a quatre, si foren quatre equivalen a cinc i si són cinc equivalen a set". "Això suposa que els nou dies que ens regulen consumirem 13 dies en Vehicles i en Motors serien uns 18 dies", ha afegit.

"A més, l'empresa ja va dir en l'anterior reunió que no podia garantir res a partir del 31 de gener de 2019 i, com tots sabem, el 15 de novembre hi ha comité europeu per a veure què ens pot tocar en la reestructuració de Ford Europa, i el que no podem és consumir l'atur als treballadors sense saber què pot ocórrer després i com els podria afectar", ha manifestat CCOO, abans d'agregar que els treballadors amb contracte de 3,45 hores també estan inclosos en l'ERTO.

"Mateixes condicions que en Motors"

Per la seua banda, el portaveu d'UGT, Carlos Faubel, ha lamentat que en la reunió d'aquest dilluns "no s'ha avançat molt", ja que considera la proposta de l'empresa "insuficient", ha lamentat en declaracions a Europa Press.

La proposta de "pagar els salaris fins al 70% està lluny" del que demanda UGT, que reclama per a la plantilla les "mateixes condicions que en la planta de Motors", un "80% del salari brut més el 100% de vacances". "El que estem demanant és una cosa que hem pactat dos vegades enguany i ha deixat d'estar en vigor l'1 de juliol", ha assenyalat Faubel, abans de preguntar-se "què ha passat en aquests mesos perquè l'empresa no vullga pactar el mateix per a tota la plantilla". "No tindria sentit voler rebaixar ara les condicions", ha recalcat.

"La part positiva és que continua oberta la negociació", ha matisat Faubel, per a qui la negociació se situa en un punt en què els treballadors "no tenen molt de marge" però tampoc ho té la direcció. El sindicalista ha alertat que no hi ha "massa temps". "No estem enrocats a demanar el tot", sinó "una cosa que ja s'ha firmat dos vegades enguany", ha insistit, abans de remarcar que no acceptaran "gens per davall" dels pactes en Motors.

Proposta "provocadora"

El portaveu d'Intersindical, Paco González, ha titlat la proposta de "provocadora" perquè creu que "falta el respecte a la plantilla". "Tenint en compte que Ford Almussafes acumula 600 milions de beneficis en els quatre últims exercicis, i que això li ho ha donat la plantilla, que ara per uns centenars de milers d'euros no tinguen el reconeixement a eixos que han aconseguit eixos beneficis complementant el 100% del salari és una falta de respecte i una provocació", ha censurat.

Des d'Intersindical han afirmat que només firmaran un acord en el qual s'estipule un 100% de complement salarial. "No pot ser que recaiga sobre els treballadors el pes de l'expedient", ha recriminat González, que no alberga "moltes esperances" respecte a que "l'empresa atenga les peticions". "Esperem que reflexione sobre el que suposaria agredir d'aquesta manera als treballadors", ha resolt.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento