L’objectiu d’aquestes noves vies és, sobretot, descongestionar la xarxa viària on, en hores punta, es registren col·lapses que poden provocar fins a tres quilòmetres de retenció, segons el servei Català de Trànsit. S’han gestionat dos recorreguts circulars en dos sentits inversos, pràcticament idèntics, amb un total de vint-i-sis parades. La freqüència de pas és de, com a màxim, vint minuts i està coordinada amb els horaris de les dues estacions de rodalies.
Si aquesta connexió interurbana funciona, es podrien ampliar fins a quatre les línies d’autobusos. Una comissió de seguiment, mancomunada pels tres ajuntaments implicats, serà l’encarregada d’analitzar el procés i, en cas que sigui favorable, decidir-ne l’ampliació.
La inversió anual prevista per a aquestes dues primeres línies és de 240 mil euros, que financen a mitges la Generalitat i els tres consistoris vallesans.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios