Metrovalencia oferirà per primera vegada servei ininterromput la Nit de Cap d'Any
Metrovalencia oferirà per primera vegada servei ininterromput la Nit de Cap d'Any BIEL ALIÑO

Els usuaris del metro de València disposaran enguany, per primera vegada, de servei ininterromput en l'àrea metropolitana durant la Nit de Cap d'Any. Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) "està planificant" les freqüències perquè aquest servei es puga prestar durant la nit de finalització d'any, segons ha anunciat aquest dilluns la consellera d'Obres Públiques, María José Salvador, en ser preguntada pel servei nocturn que s'iniciarà abans de Nadal.

D'aquesta manera, serà la primera vegada que FGV oferisca metre 24 hores durant la Nit de Cap d'Any, encara que les freqüències encara no estan definides, més enllà de prolongacions puntuals del servei durant els sopars de Nadal, un servei que es va posar en marxa en 2015. Les circulacions ininterrompudes solament s'havien oferit, fins al moment, durant les Falles.

Respecte a l'anunciat servei nocturn fins a les 2.30 hores en caps de setmana i vespra de festius, Salvador ha informat que en aquests moments "s'està formant al personal que ha de prestar aqueix servei i tancant les freqüències", si bé no ha acabat de concretar la data exacta de la seua posada en funcionament: "Serà per a abans de Nadal, per a desembre", ha afirmat, al mateix temps que ha afegit que "ha vingut per a quedar-se".

"La nostra voluntat, en el marc obert dels Pressupostos Generals de l'Estat que hi haurà, i del compromís entre el president Sánchez i el president Puig, que tindrem la subvenció de 38 milions d'euros que demanem per a la ATMV, en la mesura en què tinguem més recursos, podrem prestar més serveis en la nostra xarxa ferroviària i més enllà per a millorar la connectivitat en la tercera àrea metropolitana d'Espanya", ha manifestat la consellera.

"Estem treballant les freqüències amb els recursos pressupostaris que tenim i amb el personal que ens han autoritzat contractar per a prestar aquest servei i hem d'acabar de tancar les diferents corones que componen l'àrea metropolitana de València i les freqüències que tindrà cadascuna d'elles", ha afegit.

La titular d'Obres Públiques ha fet aquestes declaracions en la inauguració d'una exposició en la Sala Lametro de la cèntrica estació de Colón sobre els 30 anys que acaba de complir el metro de València, que es va posar en servei a l'octubre de 1988 amb la línia 1. La mostra fa un recorregut tant per l'evolució de la xarxa de Metrovalencia com per les obres de construcció de les diferents línies, i també incorpora un apartat sobre les ampliacions de recorreguts i freqüències.

Pròxima represa de la línia 10

En aquest últim capítol, Salvador ha destacat la pròxima represa, per al primer trimestre de 2019, de la línia 10, que uneix el carrer Alacant amb Natzaret, després de la paralització de les obres en 2011 per l'anterior Consell.

"Hi havia 200 milions d'euros enterrats en un forat per a fer festes reggae i piragüisme", ha ironitzat. "Els pocs recursos econòmics s'han de prioritzar per a funcionar molt bé", ha manifestat.

En aquest sentit, ha destacat la necessitat de dissenyar i planificar l'extensió de la xarxa en funció de les necessitats de mobilitat dels usuaris i dels perfils dels viatgers per a potenciar el transport públic enfront del vehicle privat. "Necessitem saber com es mou la gent per a saber quins aspectes millorar", ha afegit.

Freqüències a 10 anys vista

FGV treballa amb un escenari de freqüències a 10 anys vista. En ell, es contemplen passos cada 20 minuts a Llíria, Bétera, Riba-roja de Túria i Picassent, i de 10 minuts a Aeroport, Rafelbunyol i Seminari-CEU. A Torrent i la ciutat de València, baixarien dels 10 minuts. El branc de Picassent a Vilanova de Castelló, que dóna servei a la comarca de la Ribera en via única, seguiria tenint les pitjors freqüències de pas, amb 40 minuts, segons consta en un dels panells exposats en la mostra.

Consulta aquí más noticias de València.