Fulgencio trasllada a Per l'Horta la disposició de Foment a veure les opcions de millora en les obres de l'V-21
Fulgencio trasllada a Per l'Horta la disposició de Foment a veure les opcions de millora en les obres de l'V-21 DELEGACIÓN DEL GOBIERNO

El delegat del Govern a la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Fulgencio, s'ha reunit amb l'associació Per l'Horta i 'Alboraia, Horta i Litoral', plataformes a les quals ha traslladat la disposició del Ministeri de Foment a analitzar "quals són les opcions i les possibilitats de millora que es podrien dur a terme" en les obres d'ampliació de l'V-21.

Fulgencio ha mostrat la seua intenció de "determinar entre totes les administracions afectades quals poden ser les alternatives per a les obres d'ampliació de la V-21 que tinguen menor incidència per a l'entorn", segons ha informat la Delegació del Govern en un comunicat.

"Venim d'un projecte heretat molt avançat en el temps", ha indicat Fulgencio, qui ha subratllat "la sensibilitat cap als plantejaments de Per l'Horta en el context que marca el desenvolupament de qualsevol expedient administratiu i obra pública".

MITJANÇAR AMB EL MINISTERI D'ÁBALOS

Així mateix, el delegat s'ha compromès a "mitjançar" perquè es duga a terme una trobada entre l'associació i el Ministeri de Foment perquè traslladen "al propi ministre o al secretari d'Infraestructures les seues peticions sobre una obra que José Luis Ábalos coneix, li preocupa i li ocupa perquè es desenvolupe el projecte de la millor manera possible".

Per la seua banda, membres dels col·lectius Per l'Horta i Plataforma 'Alboraia, Horta i Litoral' han entregat a Fulgencio 7.000 firmes contra l'ampliació de la V-21, en una reunió que, segons han recalcat des d'aquests col·lectius en un comunicat, es produeix a una setmana de l'inici de les expropiacions dels terrenys. Les firmes s'han arreplegat durant l'estiu a través d'una campanya en la plataforma Change.org.

Els assistents a la trobada han assenyalat al delegat l'"impacte negatiu" del projecte sobre l'horta i la mobilitat sostenible en la ciutat. Els membres de la plataforma han estat acompanyats per la diputada d'Units Podem Rosana Pastor, l'edil d'EU d'Alboraia Marta Martín i dos experts en mobilitat, segons han informat en un comunicat.

Els representants d'aquests col·lectius han subratllat al delegat "l'afecció irreversible" que suposaria aquesta ampliació sobre els 80.000 metres quadrats d'horta protegida i les diferents afeccions possibles i li han insistit en el fet que l'aprovació de la Llei de l'Horta per la Generalitat hauria de "comportar un major respecte d'aquest territori per part de les autoritats estatals".

A més, ha recordat que el projecte, a més d'incloure un tercer carril per a cada sentit en l'V-21, inclou dos estructures de pas: una per a l'accés nord al Port, "llargament rebutjat" per les associacions de veïns del litoral de la ciutat i pel Govern del Botànic", i una altra pel futur AVE València-Barcelona, que en cas d'executar-se amb el traçat previst suposaria un "gravíssim impacte en la comarca de l'Horta Nord, molt major que la pròpia ampliació de l'V-21".

En tercer lloc, critiquen que el projecte s'ha aprovat sense "la més mínima participació pública i amb una notificació als afectats que només s'ha fet efectiva en la seua fase final" i no s'ha atès a les demandes dels ajuntaments d'Alboraia i València per a paralitzar i revisar el projecte. "L'ampliació de l'V-21 actua en la pràctica en contra d'aquestes polítiques (de mobilitat", en atraure més automòbils a la ciutat".

Consulta aquí más noticias de València.