Comunitat Valenciana

La Llei de Mobilitat inclourà una plaça per a bicis per vivenda en sòl urbà

  • En el cas del sòl urbanitzable seran dos places per vivenda, segons la consellera maría José Salvador.
  • La xarxa ciclopeatonal de l'àrea metropolitana passarà de de tindre 342 a disposar de 571 quilòmetre.
Ciclistes, bicicleta, calor, Madrid, esport
Ciclistes, bicicleta, calor, Madrid, esport
Europa Press - Archivo
Ciclistes, bicicleta, calor, Madrid, esport

La consellera de Vivenda, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, ha destacat que pròximament se'n va a plantejar una modificació de la Llei de Mobilitat de la Comunitat Valenciana perquè els nous edificis de vivendes que es construïsquen en sòl urbà tinguen, en planta baixa, un espai per a estacionar una bici per vivenda, i els de sòl urbanitzable, dos places per vivenda.

Salvador s'ha pronunciat en aquests termes durant la Jornada Valenciana de Mobilitat Sostenible, en la qual ha entregat els premis de la Setmana de la Mobilitat de la Comunitat Valenciana, en els quals es reconeix els projecte d'ajuntaments i universitats amb criteris innovadors vinculats a la mobilitat sostenible i que milloren la qualitat de vida dels ciutadans, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Per a Salvador, es tracta de facilitar un transport alternatiu al cotxe i ha ressaltat les moltes iniciatives que s'estan realitzant per a la consecució d'aquest objectiu. Així, ha ressenyat que en el Pla Bàsic de Mobilitat de l'Àrea Metropolitana de València, que està en fase d'informació pública, "es passa d'una xarxa ciclopeatonal per a bicicletes i vianants de 342 quilòmetres a una altra de 571 quilòmetres". També ha esmentat els 52 quilòmetres de l'Anell Verd Metropolità, que s'estan construint en aquests moments.

Així mateix, Salvador ha fet referència al treball per a reconvertir l'autobús interurbà en un transport públic "eficient" i que cobrisca les necessitats dels usuaris. Per a la titular de Transport de la Generalitat, "el nou mapa concessional naix amb vocació de servici públic, amb el propòsit de dignificar el transport públic interurbà en totes les seues dimensions: des de la seguretat i l'accessibilitat, passant per la comoditat, la puntualitat, les freqüències, fins a la rapidesa i l'economia".

Ha explicat que el mapa concessional de la xarxa de transport interurbà de viatgers per carretera datava dels anys 50 del segle passat i el 90% de les concessions a l'inici de la legislatura, "estaven caducades, per la qual cosa immediatament es va posar en marxa la seua revisió i ara s'està en fase de recepció i anàlisi de les al·legacions als projectes que hem redactat".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento