Fampa-València adverteix que queda "molt per fer" per l'escola pública i demana que Edificant "siga una realitat"
Fampa-València adverteix que queda "molt per fer" per l'escola pública i demana que Edificant "siga una realitat" EUROPA PRESS

Així ho ha manifestat aquest dilluns durant una roda de premsa en el CEIP Carles Salvador per a valorar l'inici de curs en Educació Primària i Secundària, al costat de la directora del centre, Raquel Taló, i la presidenta de l'AMPA, Carolina Baile.

Fullana ha assenyalat que les mares i pares d'alumnes són "optimistes" respecte al pròxim curs acadèmic, encara que ha puntualitzat que el Consell "ha avançat però s'ha quedat curt" quant a la millora del sistema educatiu.

Màrius Fullana ha reivindicat un sistema "coeducatiu" on es treballe la igualtat de gènere i el feminisme; una escola laica en la qual la religió "es quede en l'àmbit familiar i particular" i un ensenyament inclusiu i "totalment públic", sense concerts educatius.

En primer lloc, ha lamentat que "encara pese la LOMQE" i que, després del canvi de Govern central, "no s'haja avançat suficient" cap a la seua derogació. En aquest sentit, ha criticat que la normativa "permet la segregació per sexes, encara l'educació al mercat laboral, permet la religió en les aules i no ha comptat amb la comunitat educativa i els agents socials" per a la seua confecció.

EXECUTAR EL PLA EDIFICANT DINS DE LA LEGISLATURA

De la mateixa manera, ha reivindicat major participació de la comunitat educativa, els consells escolars i les ampas en el disseny del marc legislatiu autonòmic. Sobre aquest punt, ha remarcat que, amb la legislatura quasi acabada, "s'han donat passos cap a davant però queda molt per fer". "Pensàvem que treballaríem junts però només ha passat en determinades qüestions, en la majoria no ha sigut així", ha criticat.

D'altra banda, ha reclamat "acabar amb els barracons" i s'ha referit, en concret, al Pla Edificant. Els centres estan "il·lusionats" per veure les seues instal·lacions millorades, però esperen que "els projectes es convertisquen en realitat" i que les actuacions "s'engeguen" i "entren dins d'aquesta legislatura".

Fampa ha reclamat que el "ritme" d'Edificant "no garanteix una educació pública de qualitat" i que les famílies "no són informades" dels calendaris d'execució de les obres ni dels plans d'actuació.

"L'escola és tot, també els edificis", ha agregat Fullana.

COMPETÈNCIA LINGÜÍSTICA DEL PROFESSORAT

La federació també ha posat el focus en la competència lingüística del professorat, que en algunes zones del sud de la Comunitat Valenciana "no està capacitat" per a garantir una educació plurilingüe en la qual es "prioritze el valencià com a llengua minoritzada". "Si la Conselleria no exigeix la capacitació lingüística al professorat, difícilment podrem aplicar una llei plurilingüe en l'escola pública", ha assenyalat Fampa.

Consulta aquí más noticias de València.