Els museus festius reben un 10,42% més de visites en el que portem d'any
Els museus festius reben un 10,42% més de visites en el que portem d'any AYTO - Archivo

El regidor de Cultura Festiva de l'Ajuntament de València, Pere Fuset, ha explicat que els tres museus festius municipals (Museu Faller, del Corpus i de la Setmana Santa Marinera) han mantingut també durant l'estiu l'alt nivell de visitants registrat durant tot l'any 2018.

El Museu Faller, el Museu de les Roques i el Museu de la Setmana Santa Marinera sumen així 147.210 visitants entre els mesos de gener i agost d'enguany, la qual cosa suposa un increment d'un 10,42% respecte al mateix període en 2017, quan es van registrar 133.315.

Fuset ha apuntat que "les magnífiques xifres dels dos primers quadrimestres ens fan preveure que 2018 serà un any excel·lent que els museus festius superaran els rècords històrics de l'any passat".

El Museu Faller continua sent enguany el que més persones rep després de batre rècords en 2017. Durant el mes d'agost ha acollit 8.574 visites, una xifra pràcticament idèntica a la del mateix mes de l'any passat, i això permet que en el conjunt de l'any l'augment de visitants se situe en 9.589.

En total, 89.531 persones han passat ja pel museu dedicat en la festa fallera, per les 79.942 dels primers vuit mesos de 2017. L'espai faller de Montolivet acumula així un 61,73 % de creixement respecte a les dades de 2010, confirmant un creixement especialment significatiu en els últims anys a partir de la seua oficialització i d'una completa reforma i renovació que Fuset ha anunciat que tindrà continuïtat en les pròximes setmanes.

Museu del Corpus i de la Setmana Santa Marinera

Per la seua banda, el Museu del Corpus - Casa de les Roques acumula 4.114 visites més que en el mateix cicle de l'any passat, malgrat haver hagut de tancar per obres al febrer. El renovat museu de la 'festa grossa' va registrar també la variació més gran d'agost, amb un increment de 1.493 visitants respecte al mateix mes de 2017.

L'evolució d'aquest espai -immers en un procés d'oficialització com a museu i que l'any passat va renovar per complet el seu discurs museogràfic amb la incorporació entre altres elements de material audiovisual- és també especialment considerable posat que des de 2010 pràcticament ha duplicat el seu públic.

En el cas del Museu de la Setmana Santa Marinera, situat en el Marítim i per tant el més allunyat del centre i els circuits turístics habituals, el seu flux es manté més discret i constant al llarg del temps.

En total són ja 9.587 visites les registrades entre gener i agost, 192 més que en els dos primers quadrimestres de l'any passat, a pesar que va haver d'estar un temps tancat per reforma.

Precisament aqueixa intervenció, que aposta també per la modernització del discurs museogràfic, va ser presentada pocs dies abans d'agost i, en paraules de Fuset, "pretén donar una espenta definitiva a la promoció de la festa gran de la València marinera entre la ciutadania i el turisme".

Fuset s'ha congratulat per la consolidació d'un creixement constant "que demostra que el patrimoni festiu valencià és cultura viva i que ben gestionat és capaç de continuar fent créixer el seu públic".

Consulta aquí más noticias de València.