Comunitat Valenciana

Ribó advoca per "correccions bastant significatives" per al PAI del Grau

  • L’alcalde demana que s’incloga el soterrament de les vies i que es respecten els metres que tenia el riu.
  • El soterrament de les vies "no depén en absolut d'aquest projecte, sinó d'ADIF", assegura l’edil Vicent Sarrià.
Joan Ribó en imagen de archivo
Joan Ribó en imagen de archivo
AYUNTAMIENTO DE VALENCIA - Archivo
Joan Ribó en imagen de archivo

L'alcalde de València, Joan Ribó, ha assegurat aquest dimarts que no li agraden "moltes coses" del Pla d'Actuació Integrada (PAI) del Grau i ha apostat per realitzar "una sèrie de correccions bastant significatives" en el projecte.

Així s'ha manifestat aquest dimarts el primer edil després de ser preguntat pels mitjans de comunicació sobre aquest assumpte durant la seua visita a les obres del pàrquing de la plaça Ciutat de Bruges.

L'alcalde ha puntualitzat algunes de les "moltes coses" que no li agraden del disseny, com que "no respecte" els 145 metres que tenia el riu abans que es realitzara el circuit de Fórmula 1. "S'ha de tornar a aqueix espai, perquè hem de pensar en un espai per a tots els valencians, que és la prolongació del passeig al mar", ha explicat.

“Correccions bastant significatives”

Així mateix, Ribó ha qüestionat que no estiga previst el soterrament de les vies del tren, una cosa que creu "fonamental", perquè, al seu judici, no poden pensar "solament" en el PAI del Grau, sinó que han de pensar també en el Parc del Túria, que "no es pot prolongar" sense soterrar les vies del tren, i a Natzaret Moreres com a "element fonamental".

En aquest sentit, Ribó ha sostingut que no creu que siga la solució "més raonable" altres punts com la destrucció de la caserna de la Guàrdia Civil, o altres edificis, com el de la Conselleria d'Agricultura. "No creiem que siga la solució més raonable. Des del meu punt de vista s'han de fer una sèrie de correccions bastant significatives", ha ressaltat.

“Obert a debat” però “no ajornable” per al PSPV

El regidor de Desenvolupament Urbà Sostenible de València, el socialista Vicent Sarrià, ha subratllat que el projecte "està obert a debat i aportacions", però "no es tracta d'un debat ajornable perquè d'ell depèn completar la façana marítima".

Sarrià ha respost així a l'alcalde, Joan Ribó (Compromís) en un comunicat en el qual el socialista ha indicat que s'ha reunit en diverses ocasions amb el primer edil per a "explicar-li la proposta", de la mateixa manera que ha avançat que s'asseurà durant la setmana pròxima amb la portaveu de València en Comú (ValC), María Oliver.

Ha defensat així que "resoldre el PAI del Grau en aquest mandat és un dels reptes marcats des d'Urbanisme", doncs ha recordat que "es tracta d'un dels grans fiascos que va deixar l'anterior equip de govern".

Amb aquest objectiu, Sarrià ha explicat que, fa un any, el ple municipal va encarregar a Aumsala la redacció d'un nou projecte d'urbanització que "atenguera els principals reptes d'aquest sector tan complex".

Entre ells, s'ha referit al soterrament de la vies del tren, la solució hidràulica al llit i el seu sanejament, perquè "permeta el condicionament de l'últim tram del Jardí del Túria, i la connexió amb Natzaret. També "el pagament dels 40 milions d'euros a la Generalitat per les obres d'urbanització dels vials que pertanyien al circuit de Fórmula 1".

Per a l'edil, el projecte "dóna una resposta adequada a aquests reptes" i ho fa "atenent a les directrius de qualitat urbana recentment aprovades". "És un document obert i són benvingudes totes les aportacions, però no es tracta d'un debat ajornable perquè d'ell depèn completar la façana marítima, la connexió de Moreres i Natzaret amb el conjunt de la ciutat. En aquest sentit, debatrem amb qui siga necessari", ha recalcat.

Soterrament de vies

Respecte a les declaracions de Ribó, que s'ha qüestionat que no estiga previst el soterrament de les vies del tren, Sarrià ha assegurat que en les reunions que han mantingut ja li va informar que el soterrament de les vies "no depén en absolut d'aquest projecte, sinó d'ADIF". "El sector farà l'aportació que li corresponga, però no depèn del projecte que aprovem ara", ha remarcat.

En qualsevol cas, Vicent Sarrià considera que el PAI del Grau "contempla adequadament recuperar l'últim tram del llit amb el condicionant dels actuals vials que cal amortitzar, però que donaran una amplària més que raonable al Jardí del Túria en el seu últim tram".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento