Més de 4.000 locals de la costa valenciana s'uneixen al pla d’Ecovidrio
Més de 4.000 locals de la costa valenciana s'uneixen al pla d’Ecovidrio ECOVIDRIO

Més de 4.000 establiments hostalers de la costa de la Comunitat Valenciana s'han sumat al pla integral d’Ecovidrio per a incrementar el reciclatge d'envasos de vidre a l'estiu, una iniciativa present en 40 municipis del litoral.

L'entitat sense ànim de lucre encarregada del reciclatge dels envasos de vidre ha explicat que un 30 per cent del total anual d'aquests residus d'un sol ús s'arrepleguen a l'estiu. Per açò, ha posat en marxa el pla integral 'Pren nota, recicla vidre' a la Comunitat.

Aquesta nova edició de la iniciativa arriba a 4.010 hostalers i compta amb la col·laboració de municipis com València, Alacant, Benidorm, Benicàssim i Elx, entre uns altres.

Reconeixements

L'entitat promourà i facilitarà la separació del vidre entre els professionals del sector i sensibilitzarà als professionals hostalers la importància de la cura del medi ambient i la lluita contra el canvi climàtic a través de més de 16.040 visites a establiments. Ecovidrio ha instal·lat 226 contenidors nous adaptats a l'hostaleria i ha lliurat més de 1.300 poals especials.

Els participants poden consultar tota la informació de la iniciativa en www.tomanotareciclavidrio.es i els establiments hostalers més compromesos optaran a una classe magistral impartida per Quique Dacosta en el seu restaurant tres estels Michelin, Quique Dacosta Restaurant, a Dénia. Per la seua banda, aquelles localitats que superen les dades de recollida respecte al mateix període del passat any rebran un reconeixement.

Neteja en la platja 

Emmarcat en la iniciativa, Ecovidrio ha elaborat l'estudi 'Nous hàbits dels valencians en les platges i sostenibilitat a l'estiu', en el qual es destaquen conclusions com la importància de la neteja per a triar una platja. Per a més del 90% dels valencians, l'absència de residus és el factor determinant per a anar a la platja.

Els serveis de seguretat i salvament és la segona característica més important per al 70,8% dels ciutadans; el nivell d'ocupació és el tercer atribut per al 66,9%, seguit de la qualitat de l'arena per al 58,9% i l'accessibilitat per al 57,1%.

En preguntar pels característics quiosquets de platja, el respecte pel medi ambient és el segon aspecte més valorat pels valencians, per darrere de la higiene de l'establiment i per sobre dels bons preus. A més, sis de cada deu enquestats afirma arreplegar i dipositar en els contenidors adequats els residus i desaprofitaments que troba per la platja.

Les platges netes de qualsevol tipus de residus se situen com el valor més important, amb una puntuació de 9,27 punts sobre deu. Li segueixen la seguretat i l'equip de salvament (8,20 punts); el nivell d'ocupació (8 punts); l'accessibilitat (7,65 punts); el servei de dutxes (7,53 punts); la qualitat de l'arena (7,49 punts); la grandària de la platja (5,79 punts); la presència de quiosquet (4,98 punts) i el servei d'hamaques i ombrel·les amb 3,49 punts.

Els valencians van a la platja al matí 

Al 57,1% dels valencians els agrada anar a la platja al llarg del matí, enfront del 23,3% que acudeix a mitjan vesprada, el 12,4% que prefereix el capvespre, el 4,9% que s'acosta a l'hora de la migdiada i un 2,3% que arriba a l'hora de dinar. De mitjana, la majoria (el 55%) passa entre dues i quatre hores, seguits del 36,7% que està menys de dues hores i un 8,2% pansa més de quatre hores.

Durant aquest temps, nadar i prendre el sol encapçalen les activitats preferides pels valencians, seguides de la lectura i prendre l'aperitiu. Escoltar música i passejar o practicar algun esport completa la relació d'activitats triades.

A més, la platja és un pla per a gaudir en companyia. Segons aquest estudi, el 46,3% de les persones va a la platja amb la família; el 30,2% amb la seua parella i el 14,2% ho fa amb els seus amics.

Finalment, s'associa la platja a moments en el quiosquet i a propostes gastronòmiques molt concretes. Al 40,8% els agrada menjar de tapes; el 17,6%, la tradicional paella; el 15,2% trien l'opció de menú i el 12,1% prefereix el peix o marisc, entre altres alternatives.

Consulta aquí más noticias de València.