«Fer més estret els carrils de les vies ràpides», segons Pérez Moya, genera sensació de perill en el conductor i instintivament «es redueix la velocitat». En realitat, això ja s’aplica a les Rondes de Barcelona (on l’estretor dels carrils també es nota en les retencions) i a la Gran Via, entre Glòries i Sant Adrià, on es van estrènyer els carrils i es va guanyar un per al bus. Amb els talls de Rodalies al Baix Llobregat, també es va provar un carril-bus a la C-31.
Ara com ara, la limitació de velocitat a 80 km/h ha permès «detectar una major fluïdesa a les zones» de l’àrea metropolitana on s’ha implantat la mesura, segons Trànsit.
Modificar l’amplada dels carrils a les vies és una decisió que haurà de prendre el titular de les carreteres afectades, en aquest cas, la Generalitat. Ahir, fonts del Departament de Política Territorial i Obres Públiques van indicar que encara no hi ha cap proposta concreta ni data per aplicar la mesura. I el RACC va demanar una prova pilot abans.
Digue’ns
... si aproves reduir els carrils
Explica’ns-ho a...
e-mail l zona20barcelona@20minutos.es o a www.20minutos.es
El doble de morts que fa un any
El Servei Català de Trànsit ha lamentat l’elevat índex de sinistralitat d’aquest mes que dobla els accidents mortals durant el gener de l’any passat. A tres dies d’acabar el mes, s’han produït ja a les carreteres catalanes 29 morts en accident de trànsit (un per dia). El darrer cap de setmana n’hi va haver quatre en tres accidents i la setmana anterior, vuit. Ahir, hi va haver dos conductors morts més: un a Vinaixa, a la N-240, i l’altre a Alcover, a la C-14.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios