Comunitat Valenciana

El Consell demana set nous enllaços amb l'AP-7 quan s'allibere

  • El cost total d'aquestes obres, que busquen millorar el trànsit i les connexions, ascendiria a 220 milions d'euros.
La autopista AP7.
La autopista AP7.
COMPROMÍS
La autopista AP7.

La Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori ha elaborat un document amb una sèrie d'actuacions que considera necessàries una vegada es liberalitze l'AP-7 i s'eliminen els peatges, al desembre de 2019.

Una proposta que ja ha traslladat al nou Ministeri de Foment de José Luis Ábalos i que arreplega la creació de set nous enllaços amb aquesta autopista, així com la millora de tres trams del seu entorn. El cost total estimat per a dur a terme aquestes obres ascendiria a 220 milions d'euros.

Així ho va anunciar aquest dilluns la consellera Maria José Salvador, en un desdejuni informatiu al costat del director general d'Obres Públiques, Carlos Domingo, en el qual va explicar que espera que aquesta proposta servisca de “punt de partida” per a treballar en les connexions de l'AP-7 i millorar en la planificació del trànsit, en el marc de la Comissió Tècnica Estat-Generalitat, la creació de la qual va anunciar el propi Ábalos la setmana passada després de reunir-se amb el cap del Consell, Ximo Puig.

El document proposa deu actuacions en emplaçaments de la Comunitat Valenciana. A Vinaròs planteja un enllaç nou de la N-232 amb l'AP-7 i una millora en la N-238 entre el peatge actual i la N-340; a Benicàssim un enllaç nou amb l'AP-7; a Vila-real un altre un enllaç nou amb l'AP-7 i el condicionament de la N-340; a Alzira, un altre enllaç nou amb l'AP-7, un altre a Gandia i un més a Oliva; entre Gata i Pedreguer el condicionament de la N332; i a Altea també un nou enllaç amb l'AP-7.

“Estalvi” respecte a actuacions previstes

En aquest moment, l'AP-7 compta amb 18 enllaços al llarg dels seus 367 quilòmetres per la Comunitat Valenciana.

Amb aquesta proposta s'afegirien set més que, segons va assegurar el director general d'Obres Públiques, “preserven l'alta qualitat” de l'autopista i li donen “més aprofitament”, a més de suposar un “estalvi” respecte a actuacions que estaven previstes des de fa anys.

Segons Domingo, els anys de peatge de l'AP-7 han fet “molt de mal als valencians”, ja que “tenir una concessió ha fet que nombroses actuacions que fa falta fer per temes de seguretat vial no s'hagen fet, segurament per preservar l'equilibri econòmic i financer de l'autopista”.

En aquest sentit, va lamentar la “resistència de l'autopista a tenir itineraris alternatius”, de manera que “tenim una autopista ben dotada però tenim al costat una carretera que no respon als mínims paràmetres de qualitat”.

La cinquena amb més carreteres de pagament 

Mentre en el conjunt d'Espanya les autopistes de peatge suposen el 22,2%, a la Comunitat Valenciana sumen el 35,5%, i és la cinquena amb més autopistes de pagament. En la majoria de les regions estan per sota del 20%. A Cantàbria o Extremadura no hi ha cap autopista de peatge.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento