Comunitat Valenciana

Investigadors valencians creen robots virtuals i animacions 3D per a "revolucionar" les pistes de ball

  • Un grup d'investigadors de l'Institut iTEAM de la Universitat Politècnica de València (UPV) i de l'empresa Brainstorm han desenvolupat un programari que "revolucionarà" les pistes de ball. El programa, denominat VisualMusic, genera en temps real animacions 3D per ordinador, robots virtuals que ballen al ritme de la música i efectes làser i de so, que canvien de forma automàtica segons la peça que sona a cada moment.
Projecte VisualMusic
Projecte VisualMusic
UPV
Projecte VisualMusic

El projecte, que ha eixit a la llum després de més d'un any de treball, crea la "més nova tecnologia" per a les discoteques, festivals musicals i sales de ball europees, i porta "segell valencià", segons ha informat la institució acadèmica en un comunicat.

"VisualMusic submergeix el públic en un muntatge audiovisual totalment nou, es tracta d'una ferramenta pionera. Amb ella podem crear nous continguts de forma molt senzilla i barata, generant un espectacle musical i audiovisual realment impactant", ha assenyalat un dels investigadors de l'Institut iTEAM José Javier López Monfort.

El desenvolupament d'aquest programari s'ha dut a terme en el marc del projecte VisualMusic, finançat pel programa Horitzó 2020. En ell participen dos dels grans DJ de l'escena europea, Oliver Huntenman i Joachim Garraud, a més de les discoteques Versuz, a Bèlgica; i Link, a Bolonya; juntament amb la Universitat de Padova.

CANVIS DE RITME

La "clau" per a sincronitzar la música amb tots els continguts audiovisuals es basa en l'anàlisi tant del ritme com dels continguts de cada peça. Els algoritmes desenvolupats i entrenats per l'iTEAM permeten extraure i interpretar de forma "automàtica" tant el ritme, com la melodia.

"Davant un canvi, l'algoritme ho detecta i modifica el fons virtual, el ritme de ball dels robots i genera loops adaptats al tempo musical. No hi ha animacions preestablides, nosaltres treballem amb blocs d'animació i aquests varien i s'adapten en temps real a la sessió de cada DJ o a una playlist predeterminada", ha puntualitzat López.

Per a "entrenar els algoritmes, els investigadors han treballat amb un banc de 200 cançons techno: "Aquesta és la intel·ligència del nostre programari, quan un DJ punxa una nova sessió i es produïx, per exemple, la qual cosa es coneix com subidón en música techno, el programa canvia automàticament a un altre muntatge audiovisual, de llums i sonor", ha explicat l'investigador.

A més, s'han generat ja un conjunt de clips d'animacions, que podran ser adquirits per les sales de ball, ja que l'"objectiu" a mitjà termini del projecte és crear una botiga online de clips, que puguen ser utilitzats juntament amb el programari. En aquest sentit, el programari no està "restringit" a les grans sales i macrofestivals, ja que en el marc del projecte es desenvoluparà també una versió per a xicotetes discoteques o pubs.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento