Comunitat Valenciana

El Consell habilita un telèfon i correu per a canalitzar la solidaritat amb l'Aquarius

  • Oltra diu que s'ha rebut "una explosió de solidaritat" que "són molt benvingudes, però les hem de canalitzar".
  • El primer acolliment el realitzarà Creu Roja i posteriorment s'encarregarà l'empresa pública Tragsa.
Reunió del Centre de Coordinació Operativa Integrada
Reunió del Centre de Coordinació Operativa Integrada
GVA
Reunió del Centre de Coordinació Operativa Integrada

La Generalitat Valenciana ha habilitat el telèfon 96 342 80 99 i el correu electrònic 'aquarius@112cv.gva.es' per a canalitzar totes les mostres de solidaritat que arriben de persones, entitats i col·lectius per a atendre els immigrants que arribaran a València a bord del vaixell 'Aquarius' i altres dos embarcacions.

Així ho ha anunciat la vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, després de presidir la primera reunió del Centre de Coordinació Operativa Integrada (CECOPI), que estarà "mobilitzat permanentment".

Al CECOPI han assistit la consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, Gabriela Bravo; la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, i el director general de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel, així com representants de les entitats i organismes que participaran en l'operatiu d'arribada de l'Aquarius.

Després de la reunió, Oltra ha explicat que s'ha rebut "una explosió de solidaritat, de persones que volen ajudar, de particulars, empreses, entitats" que "són molt benvingudes, però les hem de canalitzar", segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Estat del mar

Oltra també ha explicat que en la reunió del CECOPI s'"ha pres una sèrie de decisions preveient les pròximes 48-72 hores", tot i que "encara no sabem quan arribarà. No es pot precisar per l'estat del mar", que es preveu roín.

D'aquesta manera, s'han adoptat mesures en relació a la coordinació de l'Agència Valenciana de Resposta i Seguretat a les Emergències, el dispositiu sanitari i altres aspectes com l'avituallament, del que s'encarregarà l'empresa pública Tragsa, "que té experiència en aquest tipus de casos".

La vicepresidenta ha explicat que "el dispositiu de primer acolliment el realitzarà Creu Roja, però l'avituallament a partir del segon i tercer dia s'encarregarà a Tragsa".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento