Aquest protocol té per objectiu establir els procediments i els criteris necessaris per a acollir l'alumnat nouvingut, especialment al desplaçat, i facilitar guies d'actuació i documents orientatius de registre i valoració per a garantir un acolliment i una atenció adequades a les seues necessitats, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.
D'aquesta manera, Educació estableix el procediment d'actuació, que s'inicia amb la preparació d'actuacions d'acolliment abans d'incorporar-les en el centre educatiu, té una durada variable d'acord amb la situació particular en la qual es troba l'alumne i finalitza quan ha desenvolupat les competències i les habilitats bàsiques (lingüístiques i psicosocials) que li han de permetre estar en disposició d'aconseguir l'objectiu de participar plenament en la vida del centre.
"El sistema educatiu valencià ha d'estar preparat per a acollir en les millors condicions possibles aquests estudiants", ha indicat el director general de Política Educativa, Jaume Fullana.
El protocol s'estableix per a facilitar un procediment habitual com és la incorporació als centres educatius d'alumnat que ja havia començat l'escolarització en un altre lloc.
En l'elaboració d'aquest protocol d'actuació per a l'acolliment de tot tipus d'alumnat nouvingut s'han tingut en compte, especialment, les aportacions fetes per diverses entitats sense ànim de lucre dedicades a l'atenció de persones migrants.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios