Comunitat Valenciana

Associacions veïnals, alcaldes i regidors clamen per la gratuïtat de l'AP7

  • Una manifestació davant de la seu de la Delegació del Govern a València ha demanat la reversió de l'autopista.
  • "La falta d'altres infraestructures no pot condemnar aquesta carretera a ser de pagament", asseguren.
Concentració a València per la gratuïtat de l'AP7
Concentració a València per la gratuïtat de l'AP7
EUROPA PRESS
Concentració a València per la gratuïtat de l'AP7

Associacions veïnals, alcaldes i regidors de la Comunitat Valenciana s'han concentrat aquest dimecres a València, enfront de la seu de la Delegació del Govern, per a exigir al Govern Central la reversió i gratuïtat de l'AP7 davant la finalització, al desembre de 2019, de la concessió d'Abertis sobre l'autopista.

Els concentrats, que han corejat el càntic 'AP7 gratuïta', s'han col·locat darrere de quatre pancartes amb els lemes: 'Prou, AP7 gratuïta ja', 'Volem una N-340 digna', 'Reversió i gratuïtat AP7' i 'Ja hi ha prou! Oliva som tots!'.

La Confederació d'Associacions Veïnals i de Consumidors de la Comunitat Valenciana (Cavecova), representats pel seu president Juan Antonio Caballero, han presidit una concentració a la qual també ha acudit la Confederació Estatal d'Associacions Veïnals (CEAV), la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, amb el seu president Rubén Alfaro, a més de diferents alcaldes i regidors de la Comunitat, com la regidora de Cultura de l'Ajuntament de València, Glòria Tello, o la regidora de Desenvolupament Humà del consistori, Consol Castillo.

Caballero ha llegit el manifest en el qual es destaca que el Govern central "haurà de tindre decidit què fer amb l'autopista", si estableix o no una nova concessió i les conseqüències que es deriven i ha assenyalat que "la falta d'altres infraestructures no pot condemnar aquesta carretera a ser de pagament eternament".

En aquest sentit, Caballero ha assenyalat que l'Estat té una "oportunitat" de col·laborar en els "impulsos econòmics" que la Comunitat Valenciana "necessita" i que pel "infrafinançament" pateixen la ciutadania valenciana de Castelló, València i Alacant.

A més, considera que "hauria d'aparéixer l'interés de l'Estat per configurar una connexió entre les comunitats mediterrànies que millore la seua competitivitat, la de les empreses, la indústria, les cooperatives i el sector turístic davant d'altres comunitats amb vies ràpides gratuïtes, en un àrea que representa el 44,3% del PIB tota Espanya per a açò aquest tram central resulta imprescindible".

Segons ha indicat Caballero, l'autopista ha passat de 27.000 vehicles diaris a 17.000 "a causa de la crisi i altres alternatives gratuïtes", per la qual cosa estan "lluny de saturar" l'AP7 per una eventual gratuïtat.

Mocions en municipis

"La falta d'altres infraestructures a part de l'autopista, com el corredor mediterrani, no pot condemnar aquesta carretera a ser de pagament eternament. La solució passa per fer noves infraestructures, sobretot ferroviàries i complementar les que existeixen", ha reclamat.

Per la seua banda, el president de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, Rubén Alfaro, ha explicat que "més d'un centenar de municipis" de la Comunitat Valenciana han aprovat mocions per la gratuïtat de l'AP7 durant anys, per la qual cosa ha destacat la "importància" de la concentració.

Així mateix, ha destacat que la federació que presideix serà un "aliat important", ja que la no gratuïtat de l'autopista provoca que els municipis patisquen en la "mobilitat, contaminació, soroll i sinistralitat", per la qual cosa ha apostat per la "conciliació" amb la societat.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento