L'informe anual de la Sindicatura, presentat aquest dimecres, arreplega que la supressió d'unitats concertades de Batxillerat i la "disconformitat" amb el nou model lingüístic educatiu van generar un total de 5.765 queixes en el passat exercici. La Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives que dirigeix Mónica Oltra va ser l'administració que més peticions d'informació d'aquesta institució no va contestar o ho va fer amb quatre mesos de retard.
Després de fer-se públic aquest dimecres el document de la institució que dirigeix José Cholbi, Ferrando ha remarcat que les queixes dirigides a Igualtat han passat d'un total de 4.423 en 2014 a les 1.208 de l'any passat, la qual cosa "evidencia que la gestió d'aquest departament va per bon camí, i així ho reconeix el síndic", informa la Generalitat en un comunicat.
Pel que fa a la gestió de dependència, la dirigent autonòmica ha assenyalat que la mitjana de queixes entre 2015 i 2018 és d'un total de 591, davant de les 1.535 que va haver-hi entre 2011 i 2014. És a dir, "el Consell del Botànic ha rebut un 61% menys de queixes respecte a la gestió de l'antic govern", ha ressaltat.
La secretària autonòmica també ha destacat que l'informe de la Sindicatura "reconeix el treball de la Conselleria" per a donar seguretat a les entitats sense ànim de lucre amb el decret d'acció concertada o les mesures per a resoldre els casos de responsabilitat patrimonial, "tenint en compte la recomanació del síndic de no computar els terminis de caducitat fins al moment en què s'acorde el tancament del procediment administratiu".
FALTA DE PERSONAL
En relació a la col·laboració entre la Conselleria i la Sindicatura de Greuges, Ferrando ha posat el focus sobre "la falta de personal en la Generalitat, que ha sigut assumida fins i tot per les Corts Valencianes, que van aprovar una resolució exigint el Govern central que eliminara la taxa de reposició que impedeix al Consell la contractació de personal funcionari".
Ha subratllat sobre aquest tema que, des de novembre de l'any passat, la relació entre la Conselleria i la Sindicatura es realitza via electrònica, la qual cosa "permetrà agilitzar els tràmits de resposta de la Conselleria a les demandes del Síndic".
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios