Segons ha explicat la vicepresidenta i portaveu, Mónica Oltra, l'objectiu és "que l'alumnat tinga una formació ètica i filosòfica que li ajude a desenvolupar la seua autonomia moral i la seua responsabilitat cívica i democràtica", sent aquest un compromís del propi conseller d'Educació, Vicent Marzà.
Aquesta modificació del currículum, ha indicat, respon les demandes i aportacions dels diferents sectors de la comunitat educativa, així com a la necessitat de millorar la qualitat de l'ensenyament i de desenvolupar les diverses competències de l'alumnat. Serà aplicable el pròxim curs 2018-19.
Els canvis en l'articulat i els annexos suposen la creació de noves matèries com Tallers de Reforç i Tallers d'Aprofundiment per a donar resposta a l'alumnat amb necessitats educatives diferents. Com a conseqüència, desapareix de l'oferta educativa la matèria Reforç Instrumental.
A més, s'introdueix la matèria Projecte Interdisciplinari, basada en treball per projectes i que podrà ser oferida pels centres en els quatre cursos de l'ESO.
D'altra banda, en segon curs de Batxillerat es crea la matèria Educació Físic-esportiva i Salut, des de la qual es busca treballar continguts que augmenten l'autonomia personal i social.
MÉS SESSIONS DE PRÀCTICA ORAL DE LA LLENGUA ESTRANGERA
Així mateix, augmenten les sessions dedicades exclusivament a la pràctica oral en la matèria Primera Llengua Estrangera, amb l'objectiu de millorar la competència comunicativa oral.
Aquest increment es donarà en Primer i Segon d'ESO, on augmenten de 3 a 4 les sessions setmanals d'aquesta matèria, amb almenys 1 hora setmanal destinada a la competència comunicativa oral. La resta de cursos mantenen les sessions, encara que també s'incideix en la importància de reforçar la pràctica oral.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios